Ga naar inhoud

Konijn nu nog naar buiten?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik had 3 koppels, nu is er van 1 koppel het mannetje dood gegaan en heb ik dus een vrouwtje alleen. Nu wil ik graag alle 5 de konijnen aan elkaar gaan koppelen (2x ex ram, 3x vrouw). Maar nu heeft een kennis van mij een binnenkonijn die ze niet meer wilt. Ik zou haar graag willen hebben en hopelijk een groep van 6 ervan maken. Maar kan dit konijn nu nog naar buiten? Normaal weet ik dat het te laat is maar het is nu nog zo warm buiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet dat er een professioneel konijnentrimmer zegt dat je tot temperaturen van 5 graden (?!) gewoon mag wisselen, maar ik heb toch echt een andere mening en andere ervaringen. En dan nog, bedoelt ze dan 5 graden dag- of nacht temperatuur?? Want 5 graden nachttemperatuur, daar hebben we al wel aan gezeten in Nederland. 

 

Nee, ik blijf toch echt bij mijn eigen advies, eind augustus, uiterlijk half september moet je de keuze maken, dan geef je konijnen genoeg tijd om nog een wintervacht aan te maken vanaf het moment dat ze buiten zitten. De volledige winterjas is meestal pas 3 maanden later klaar, dan zit je dus in december. Vanaf eind augsutus zakken de nachttemperaturen behoorlijk, en trek je zelf ook echt een dikke trui of jas aan in de nachten. Ik zou het zelf dus niet doen, nu nog wisselen. Wil je na half september een binnenkonijn buiten zetten dan moet je wachten tot het voorjaar (half mei).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .