Ga naar inhoud

Blind of slechtziend konijntje?


BramBos

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, 

 

Zijn hier mensen met een blind of slechtziend konijntje? Ik vermoed dat mijn konijntje blind of slechtziend is. We zijn naar de dierenarts geweest, omdat zijn ogen een beetje blauwachtig zijn geworden. Maar de dierenarts kon het niet zien. Hoe merken jullie dat hij /zij blind is? 

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er eentje die een beetje kippig is, Monster. Hij heeft vuurgloed (rode gloed/rode pupillen), dat heeft er misschien mee te maken want dat zit genetisch relatief dicht bij rode ogen, die er om bekend staan niet zo goed te kunnen zien. Hij zit regelmatig te weven (heen en weer bewegen terwijl hij naar iets kijkt). Als ik ze wat lekkers geef zit Muffin op haar achterpootjes mij na te volgen en grist het zo weg en hij zit als een kip zonder kop te zoeken zonder enig idee waar hij moet zijn. Als ik het niet recht voor zijn bakkes leg of hem even aantik waar hij moet zijn heeft Muffin soms het lekkers al half op voor hij door heeft waar het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijntje met ouderdomsstaar gehad, die was uiteindelijk zo goed als blind.

 

Nu heb ik een konijn dat blind is aan één oog. Daar kwamen we achter omdat ze totaal geen reflex heeft in dat oog, ze reageert nergens op, niet op licht, niet op beweging. Pas bij aanraking van een ooglid geeft ze een reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .