Ga naar inhoud

Musti


Evy30

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag! 

Ik heb al een tijd 2 konijntjes. Witte, vrouwelijke dwergkonijntjes met blauwe oogjes (om precies te zijn :-)). De ene heet Charlie en haar zusje (ze komen uit hetzelfde nest) heet Musti. Met Charlie kan ik veel doen. Ze eet uit mijn hand, ik kan ze aaien en soms zonder problemen even op schoot nemen. Musti is een heel ander verhaal. Ze komt het hok haast niet uit als ik er ben. Ik kan ze absoluut niet aaien. Ik heb al alles wat ik gevonden heb qua tips op het net geprobeerd, maar niks werkt. De mevrouw van wie ik haar heb gekocht zegt dat ik ze waarschijnlijk nooit tem zal krijgen en dat ik haar best weghaal, want Charlie ziet hier wel van af.

 

Help... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet meteen ontmoedigen maar omdat het twee dames zijn, wordt het waarschijnlijk vechten om dominantie in de pubertijd. Daarnaast wil het ene konijn wel aangehaald worden en het andere juist helemaal niet. Er gaan soms maanden overheen voordat ze aan je wennen, dus geduld is een schone zaak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het verschilt volgens mij per konijn of ze aanhankelijk zijn of niet. Onze ram zoekt onze aandacht altijd op, onze voedster ook maar zodra je een hand uitsteekt is ze vertrokken. Doe je soms niet zoveel aan.

 

En wat @Knuffeltje hierboven al zegt: 2 vrouwtjes samen is niet altijd de beste combinatie, misschien iets om over na te denken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .