Ga naar inhoud

Rood ooglid


JUULZxo

Aanbevolen berichten

Ik ben vorige maand langs de DA geweest om Snuffie na te laten kijken, voordat ze naar de vakantie opvang ging. Ik vond haar ooglid wat rood en de DA heeft een oogzalf meegegeven. Deze moest ik smeren zodra ze er last van had. Na de DA had ze er geen last meer van, maar het begint weer terug te komen.

 

Ook zijn haar ogen half gesloten. Ik ben begonnen met de zalf en als het binnen een paar dagen niet over gaat, dan moet ik terug komen.
 
Weet iemand wat het kan zijn? Ze is in februari ingeënt en in januari zijn haar haakjes verwijderd. Verder eet ze hooi en biks en drinkt ze goed. 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke oogzalf heb je gebruikt de vorige keer? En heb je er nog van staan? Hoe lang was het geleden (ivm houdbaarheid)? 

 

 Je zou (evt in overleg met de dierenarts) weer kunnen smeren, als het de vorige keer geholpen heeft. Als het een antibiotica zalf is zou ik dat wel in overleg doen, als het een vitamine / verzorgende zalf is, kan dat wel gewoon, dat doet niet veel kwaad.  

 

Ik heb zelf ook een konijn met regelmatig wat oogproblemen (meer vocht/pus dan irritatie) en heb beide soorten zalf in huis. Als het een beetje begint, gebruik ik een vitaminezalfje, als je er op tijd bij bent helpt dat vaak al genoeg en zie je het binnen een dag of 3 duidelijk minder worden / verdwijnen. Blijft het aanhouden / is het erger, dan gebruik ik (in overleg) de antibioticazalf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oogzalf "Ophtosan oogzalf" gekregen, op het doosje staat dat ik het 2x per dag moest smeren als ze er last van heeft. Haar ooglid heeft niet meer zo'n roodachtige kleur meer en ik merk dat ze haar ogen weer helemaal open heeft.

 

Mijn ram heeft ook last van een nat oog waar witachtig prut uit komt, dus ik maak binnenkort een afspraak voor hem. Dan vraag ik ook gelijk naar de zalf of ik het vaker mag gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een vitaminezalf, die kun je inderdaad gewoon gebruiken als het nodig is. Fijn dat het weer goed gaat!

 

Als je voor controle gaat, zou je ook een gebitsfoto kunnen overwegen. Er wordt door dierenartsen niet altijd aan gedacht, maar het kan zijn dat het oogje irriteert omdat er problemen zijn met de kieswortels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .