Ga naar inhoud

Warmte binnen konijnen


Natasja1989

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Zoals iedereen het ondertussen wel door heeft is het ontzettend warm.. en het wordt er niet beter op. 

Ik heb 2 bunnies en ik sta de laatste dagen iedere ochtend of wanneer ik van het werk terug thuis kom met een bang hartje aan de deur omdat ik schrik heb dat mijn bunnies de warmte niet aankunnen. 

Mijn buns zitten altijd binnen. Maar ik zit op een dakappartement. Ik heb een mobiele airco voor de buns. Maar met deze temperaturen krijgt die het niet getrokken. Het is hier binnen 26,7°C met airco aan. Ik leg in hun loopren een bevroren fles water en koelelementen in een glazen bokaal (afgesloten) maar natuurlijk zijn de beestjes te koppig om er tegenaan te gaan liggen. Ze drinken ook een pak minder als bijvoorbeeld het voorbije weekend. Ze springen wel nog steeds op hun hooi af (alleen eten ze er minder lang van, lijken ze meer pauze in te lassen). Hun brokken krijgen ze ieder avond en deze eten ze helemaal op. 

 

Hebben jullie nog tips? Ik wou eigenlijk van die icepads kopen, maar als de bunnies nog niet tegen een fles gaan liggen laat staan dat ze hier dan op gaan liggen. 

 

Alvast bedankt! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijntjes staan buiten waar t morgen en overmorgen over de 38 graden gaat...ik denk dat 26,7 niet heel veel kwaad kan. Je zou alleen om t verblijf al te koelen nog n bevroren fles neer kunnen leggen. Als ze het echt heet krijgen gaan ze er wel tegenaan liggen. Dat deden de mijne vandaag ook pas voor t eerst.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je ergens een stoeptegel of baksteen vandaan halen? Ik heb er een paar “meegenomen” van een bouwput hier om de hoek. Leg die een half uur in devriezer en hij is ijskoud. Je kan een soort muurtje dan bouwen met koude flessen en tegels. Koelt het plaatselijk iig iets af.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor mijn binnenkonijnen de ice pods op de kooi boven het toiletje (op een theedoek) in de kooi heb ik petflessen (uit de vriezer) onder een teiltje en eigenlijk liggen ze daar het meeste op. Daarnaast laat ik ze zoveel mogelijk loslopen zodat ze hun eigen favoriete plekje kunnen vinden;)

51F52431-4C5C-4616-8A2F-C337D2300329.jpeg

aangepast door Sabine Nathalie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .