Ga naar inhoud

Castratie met warm weer


Rohol

Aanbevolen berichten

Klopt inderdaad. Het is eigenlijk te vroeg. De DA vond, net als mij, dat de situatie dusdanig slecht werd dat er is besloten ze weer bij elkaar te zetten. 
Ze zijn nu beide 14 weken, dus ik ben op de hoogte van de risico's die dit met zich mee brengt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel eerlijk, ik vind het een hele slechte keuze. Die paar dagen had ook echt nog wel gegaan, een beetje afvallen is vervelend, maar in 3 dagen als het goed is ook niet zodanig dat dat echt een probleem is. Ga je de voedster binnen nu en een maand laten steriliseren (castreren)?

Je veroorzaakt nu waarschijnlijk een tienerzwangerschap bij je konijn.... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het risico is niet voor niets genomen. Maar onder begeleiding van een konijnkundige dierenarts, waar we in twee weken tijd vier keer zijn geweest omdat ik me toch wel zorgen maakte, en in overleg met de fokker.

Kamille is vanaf het begin al erg klein en licht geweest. Uiteindelijk kwam ze iedere week goed aan, maar nu zakte ze weer compleet terug in gewicht. Eten was nooit een probleem voor beide, tot we ze hebben gescheiden. Dille is ongeveer 300 gram zwaarder en heeft een ingreep achter de rug. Dat die wat afviel, maakte ik me niet zo'n zorgen over. Maar Kamille kon al zo weinig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Inmiddels zijn we 6,5 week na castratie verder en we zitten op dag 35 na de koppeling. 
Gaat met beide erg goed. Dille is mooi hersteld van de operatie. Het is echt een onwijs mooi koppeltje geworden. Liggen dagelijks samen, relaxen samen in de toilet en wassen elkaar volop. Gelukkig is Kamille geen tienermoeder geworden!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .