Ga naar inhoud

Vertrouwen en veiligheid van mijn konijnen


Tes

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik heb twee konijnen, allebei rammen. Inmiddels zijn ze wel goed op leeftijd (in augustus 9 jaar!) maar is niet te merken, de dierenarts had ze niet zo oud geschat! Puck is altijd wel nieuwsgierig en komt eigenlijk altijd wel aandacht halen, maar Karel was daar minder van. Wanneer ze in de tuin zitten rennen ze vaak van je weg (ze weten dat ze dan het hok weer in moeten) maar sinds ik soms een wortel aan ze geef komen ze altijd wel even op een 'veilige' afstand staan om hem aan te nemen. Nu doen ze (voornamelijk Karel) er makkelijk over. Inmiddels is het ook zo dat Karel (wetende dat ik niks heb) naar me toe rennen als ik een paar meter van hem af ga zitten hurken en vind het dan prima om een aai te krijgen waarna hij vervolgens weer zijn gang gaat. Ook als ik langs loop en hij ligt lekker rent hij niet meer weg en gaat zo gezegd zijn gang. Vertrouwd Karel mij of waarom doet hij dit?

Daarnaast vinden konijnen het fijn om te kunnen schuilen in de tuin en bedekt te liggen, de laatste maanden zie ik mijn konijn (ook Karel) op de meest random plaatsen liggen. Eerst was het alleen als een broedkip tegen de plantenbak aan maar nu ligt hij ook midden op de tegels. Waarom doet hij dit? Voelt hij zich zo veilig of...?

Alvast bedankt!

IMG_9711.JPG

88f7acc0-a692-45e5-9f94-6b9ed26877c3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het ook zo dat Karel (wetende dat ik niks heb) naar me toe rennen als ik een paar meter van hem af ga zitten hurken en vind het dan prima om een aai te krijgen waarna hij vervolgens weer zijn gang gaat. Ook als ik langs loop en hij ligt lekker rent hij niet meer weg en gaat zo gezegd zijn gang. Vertrouwd Karel mij of waarom doet hij dit?

Ja, hij is aan jouw aanwezigheid gewend en hij komt misschien toch even buurten om te kijken of je misschien ergens toch een stukje wortel of wat anders lekkers verstopt had.

 

 

Daarnaast vinden konijnen het fijn om te kunnen schuilen in de tuin en bedekt te liggen, de laatste maanden zie ik mijn konijn (ook Karel) op de meest random plaatsen liggen. Eerst was het alleen als een broedkip tegen de plantenbak aan maar nu ligt hij ook midden op de tegels. Waarom doet hij dit? Voelt hij zich zo veilig of...?

Hij is op zijn gemak, het zijn gewoon lekkere ontspannen houdingen (ik neem aan dat je de houdingen van de foto's bedoelt?). Best kans dat dit ook koeler voor hem is nu het wat warmer is, dan ergens tegenaan liggen, plus dat hij zo waarschijnlijk ook meer overzicht heeft. Het ziet er gewoon uit als een gelukkig konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .