Ga naar inhoud

Overstap op voeding


Lolalola

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

ik heb 2 konijnen van ongeveer 1 jaar oud. Een teddy dwerg en een dwerg hangoor, het zijn beide vrouwtjes en leven samen. 

 

Wij hadden eerst altijd voer van “Supreme Science Selective” maar zijn sinds kort overgestapt naar “dwergkonijnen voer welkoop” dit is een gemegd voer inplaats van 1 soort korrel zoals supreme science selective. 

 

Ik merk dat ze er altijd veel van laten staan. Ze deden laatst zelfs 3 dagen met 1 bak! En als ze het wel helemaal opeten laten ze 1 soort liggen (lijkt op mais) 

 

verder eten ze wel goed hooi en drinken voldoende. Ze lopen ook nog steeds het zelfde buiten als eerder. (De hele dag) 

 

het dwerghangoortje vind ik ook erg knageriger als eerder... aan alles moet geknaagd worden...  en soms bijt ze zelfs. komt dit door het voer of is dit gewoon een periode? 

 

Moet ik weer terug overstappen naar het oude voer of wat raden jullie aan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer is niet goed voor konijnen, zeker niet een budget variant als het huismerk van de welkoop. Goed voer voorkomt zoveel gezondheidsproblemen ( en daarmee ook dierenartsrekeningen). Ik zou terug gaan naar de supreme selective, een goed afgemeten hoeveelheid en dan onbeperkt hooi er bij en wat groenvoer ( dat wel leren eten!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .