Ga naar inhoud

Puberteit


Sannedwergkonijn

Aanbevolen berichten

Hallo, 


Sinds dat mijn konijn in de puberteit zit plast ze in mijn bed. We merken dat ze in de puberteit zit, doordat ze ook gaat rijden op bijvoorbeeld een arm/knuffel. Hierbij maakt ze ook de hele tijd een soort zoemend geluidje. Nu is dit al ongeveer 2 maanden het geval en doordat ik nu ongeveer 3 keer per week mijn bed moet wassen wil ik vragen of er misschien tips zijn om dit af te leren. Ik wil haar wel graag op het bed houden. Tot slot nog mijn vraag hoelang de konijnenpuberteit ongeveer duurt en of dit probleem daarna weer verholpen is. 


Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een voedster, dus waarschijnlijk zal ze altijd wel territoriumdrift blijven houden. En zolang ze niet geholpen is, zal ze af en toe ook nestjes blijven maken. Ik dacht dat de pubertijd zo tussen de 5 en 8 maanden plaats vind. Ze worden daarna wel iets rustiger maar voedsters blijven fel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Lienappelsien:

Hoe zeker weet je dat het een voedster is? Je zal versteld staan hoe vaak het geslacht verkeerd beoordeeld is, zeker bij jonge konijnen. 

 

Hoe oud is je konijn?

 

Ze is vorig jaar april geboren en is nu 1 jaar en 2 maanden en we zijn er vrij zeker van dat het een voedster is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sannedwergkonijn:

 

Ze is vorig jaar april geboren en is nu 1 jaar en 2 maanden en we zijn er vrij zeker van dat het een voedster is. 

Ik zou het toch nog een keer laten checken... klinkt best wel als een rammetje!

Enne... dan meteen maar een afspraak maken voor castratie als het een man is en daarna een leuk vriendinnetje voor hem zoeken bij de opvang! Dan hoeft hij niet meer op jouw bed te piesen/spelen of op je armen te rijden of verliefde geluidjes naar je te maken. 

En is het een voedster, dan kun je een gecastreerd rammetje bij de opvang voor haar uitzoeken. Samen is veel leuker dan alleen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .