Ga naar inhoud

vraagje over wortels voor mijn konijnen


Chicobunny

Aanbevolen berichten

hoii allemaal.

 

ik heb 2 lotharinger konijnen die ik elke dag wel allebei een wortel geef. Nu las ik ergens dat wortels juist niet veel gegeven mogen worden i.v.m de hoge suikergehalte van de wortels?

klopt dit?

 

want dan stop ik er wel direct mee.. want ik ben ze al 3 weken elke dag een wortel aan het geven.. maak me er nu best zorgen over..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Rian:

Inderdaad, dat is zeker niet goed. Van wie kreeg je dat advies?

Geef liever waar je je geen zorgen hoeft te maken over suikers, zoals andijvie, witlof, wortelLOOF, dat soort groentes. 

nou eerlijk gezegd dacht ik er niet echt bij na over de wortels of ze er elke dag 1 mochten of niet. alle andere groentes kijk ik altijd eerst wel goed na of het mag of niet en hoeveel er gegeven mag worden.

misschien zijn de wortels bij mij gewoon als normaal in mijn hoofd gaan zitten.. konijn+wortel perfecte combi.. maar niet dus!!!! 

die fout maak ik dus ook niet meer!!

zou ik me nu zorgen over moeten maken omdat ze elke dag nu wel wortels gehad hebben?

hun ontlasting is verder goed en doen zoals ze altijd gewoon doen. lekker rond rennen, goed eten ( hooi en biks) en drinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoef je je geen zorgen over te maken als alles verder goed gaat. Drie weken is wel te overzien. Goed dat je het nu aanpast. 

De meeste mensen zien konijnen en wortels als een onlosmakelijk iets, hoe dat er ooit in is geslopen weet ik ook niet, hopelijk sluipt het er ook weer helemaal uit ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Rian:

Nee hoef je je geen zorgen over te maken als alles verder goed gaat. Drie weken is wel te overzien. Goed dat je het nu aanpast. 

De meeste mensen zien konijnen en wortels als een onlosmakelijk iets, hoe dat er ooit in is geslopen weet ik ook niet, hopelijk sluipt het er ook weer helemaal uit ;p

oke! gelukkig haha...

 

nou zeg dat wel! raar eigenlijk haha..

onze kinderen en komende generatie er maar goed inprenten dat wortels en konijnen geen goede combi is haha..

 

dankjewel voor je advies! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Evee:

Ik adviseer niet meer dan 2-3 keer per week een plakje! wortel te geven. Zeker niet dagelijks een hele wortel.

dankjewel voor je tip!! ik deed dus een hele... hoe dom om alleen naar de wortel niet te kijken qua hoeveelheid ze mogen!! lesje geleerd!  zoals ik al had gezegd deed ik het bij de andere groentes wel.. kijken hoeveel en wat ze mogen alleen de wortel nooit bij stil gestaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .