Ga naar inhoud

Kan je zien of een voedster gecastreerd is?


Femijn

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of je kan zien of een voedster gecastreerd is. 

 

Ik heb namelijk het konijn van mijn zus overgenomen na dat het gecastreerd vriendje daarvan was overleden en mijn zus geen konijnen meer wou houden. 

 

Hier voor kwam het konijn uit een opvang die haar weer van iemand hadden die haar uit een anderen opvang hadden. 

 

Het inenting boekje is pas van de laaste opvang. 

Het zou dus kunnen zijn dat ze gecastreerd is maar dat weet ik niet zeker. 

 

Het liefst wil ik zeker weten of ze wel of niet gecastreerd is en als het nog niet is gedaan zeker laten doen, ik heb geen zin in een baarmoederontsteking. 

 

Dus weet iemand of je het zelf kan zien? 

En zo nee kan een da het misschien met een eco zien of moet ze er voor open gemaakt worden om het te kunnen zien? 

 

( geen zorgen ze is niet alleen, haar toekomstige vriendje woond naast haar tot hij gecastreerd kan worden ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee van de buitenkant is dit bij een voedster helaas niet te zien. Op een echo is de baarmoeder vaak alleen te zien als een dier drachtig is of als de baarmoeder niet in orde is (baarmoederontsteking). Om het zeker te weten zou je haar dus moeten laten openmaken, maar ik weet niet of ik dat zelf zou laten doen. Het kan zo zijn dat een litteken onder de haren te zien is (wanneer de buik geschoren wordt), maar als ik zie hoe er tegenwoordig gehecht wordt blijft er nog maar weinig van een litteken over, zo netjes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dankjewel voor je antwoord. 

 

Ik ga eens goed na denken wat ik hier mee ga doen. 

 

Ik denk dat ik misschien haar buik ga scheren om te kijken of ze een litteken heeft. 

 

Haar open maken zonder zekerheid dat het moet gaat me eigen een beetje te ver voor mijn gevoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buik scheren lijkt mij ook niet prettig.

 

Als het nergens staat en de laatste opvang haar ook niet heeft laten castreren, dan denk ik niet dat de kans gecastreerd is heel klein is. Er laten maar heel weinig opvangen voedsters castreren. Weet je toevallig uit welke opvangen ze komt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste opvangen castreren geen dames, wij wel en nog een paar, maar niet zo heel veel.

Echter kan een baasje het natuurlijk gedaan hebben etc. 

Waar je het vaak wel aan merkt is of een nestje bouwen OF rijden op een maatje, vroeg of laat komen deze hormoongerelateerde dingen vaak wel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .