Newby1981 Geplaatst: 12 maart 2018 Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Ik wil Infacol geven aan Binky op advies van de dierenarts maar nu ben ik zo slim geweest om vergeten te vragen hoeveel. Heb net gebeld maar de assistent deed een beetje vaag alsof ze het ook niet echt wist. Voor degene die ook wel eens Infacol geven, hoeveel geven jullie? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 12 maart 2018 Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Ik zou het niet geven. Er bestaan speciale geneesmiddelen voor konijnen, dat is dit niet. Wat is de toegevoegde waarde ervan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 12 maart 2018 Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Alle konijnen krijgen bij ons altijd 1,0 ml per keer. Maakt verder niet uit hoe zwaar ze zijn. Als ze echt acuut gas hebben beginnen we met het eerste uur om het kwartier geven en daarna kun je gaan minderen naar 2 of 3 keer per dag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBakkes Geplaatst: 12 maart 2018 Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Infacol heeft mij al menig keer uit de brand geholpen. Ik geef ook altijd 1.0 ML per keer en dan 6-8 x per dag, 4 dagen lang, daarna 3-4x per dag gedurende een weekje. Werkt perfect. En wat jij zegt @Rian ben ik het deels mee eens, maar er zijn ook medicijnen speciaal voor katten die het bij konijnen ook goed doen, neem bijvoorbeeld metacam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBakkes Geplaatst: 12 maart 2018 Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Soms hoor je ze door de infacol ook echt 'ontluchten'.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 12 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Het was op advies van de DA, zij heeft ook altijd konijnen gehad en zorgde dat ze dit altijd in huis heeft, het had haar konijnen al geholpen en omdat dit geen medicijn is zitten er ook geen tot weinig risico’s aan. Ik heb daarnet 1 ml gegeven. Bedankt! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBakkes Geplaatst: 12 maart 2018 Delen Geplaatst: 12 maart 2018 Top! Ik zou dit zeker ook ieder uur even blijven doen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 13 maart 2018 Delen Geplaatst: 13 maart 2018 12 uur geleden zei BaasjevanBakkes: En wat jij zegt @Rian ben ik het deels mee eens, maar er zijn ook medicijnen speciaal voor katten die het bij konijnen ook goed doen, neem bijvoorbeeld metacam. Ja dat is zo, alleen is infacol gemaakt voor de mensenbaby markt en niet voor dieren. Ik zou het zelf niet geven en geloof er ook niet zo in. Hier hebben ze ook wel eens gas, dat gaat over zonder infacol. Je kunt je dus afvragen of het inderdaad verminderd door de infacol, of dat het konijnenlichaampje het zelf oplost maar die regel geldt voor heel veel middeltjes... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten