Ga naar inhoud

Kat wast konijn


SweetVanilla

Aanbevolen berichten

Één van mijn katten is echt dol op ons konijn Indy en andersom ook. Ze doen best veel samen en onze kat geeft Indy regelmatig een wasbeurt. Indy lijkt hier dan ook helemaal mee in orde te zijn en gaat er in een ontspannen houding bij zitten knarsetanden. Voor anderen die ook katten en konijnen samen houden, gebeurd dit ook vaak bij jullie? Kunnen konijnen en katten elkaar als maatjes zien?

Voor degene die zich meteen zorgen maken, ja ik weet dat katten roofdieren zijn. Ik zit er altijd bovenop als ze samen zijn om er tijdig bij te zijn als één van de twee toch ineens iets doet. Daarnaast hebben wij ook een afgesloten hok voor de konijnen waar de katten niet bij kunnen komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Knuffeltje:

Zeker weten dat het geen angst is bij je konijn? Knarsetanden is dacht ik meestal pijn of angst...

Zeker weten kan ik het natuurlijk niet aangezien ik niet met mijn konijn kan communiceren. Wel merk ik dat ze dezelfde houding aan neemt als ze bij mij komt knuffelen waardoor ik er van uit ga dat het geen angst is. Ook is mijn konijn meestal degene die aandacht van mijn kat zoekt en er bewust heen gaat en niet andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi SweetVanilla, Bij ons is het juist andersom. We laten heel soms een van de konijnen even in de woonkamer huppelen. Daar zijn twee katten, maar die kijken heel raar en lopen het liefst weg van het konijn. Ons konijn springt ook gerust in het mandje waar een grote kat zit (Maine Coon) en wil daar wel rustig gaan liggen. De kat is alleen bang en loopt na een tijdje toch weg. Ik denk wel dat ze maatjes kunnen worden als ze wat meer aan elkaar gewend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .