Ga naar inhoud

Konijn oraal medicijn toedienen... Tips?


juhulija

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Dodo heeft momenteel last van maagklachten (rommelig buikje, diarree gehad etc) en alhoewel zijn keutels weer normaal zijn en hij lekker veel hooi eet, heb ik ook medicijnen van de dierenarts gekregen om zijn darmpjes weer gezond te krijgen. Nou ging dat dag 1 eigenlijk prima, hij likte het zo op vanuit het spuitje. Echter is meneer er vandaag wel klaar mee. Als ik ook maar met het spuitje in de buurt kom gaat 'ie spartelen, en hij is allergisch voor oppakken dus dat doe ik in principe ook nooit aangezien dit zelfs de dierenarts niet lukte. Toen ik hem stevig vast had op de grond beet hij keihard in de spuit en weigerde iets door te slikken, dus dat was ook niet echt een oplossing. Nu heb ik geprobeerd het spulletje met een beetje geprakte banaan te mengen (niet veel, aangezien hij al last heeft van z'n buikje..) en dit zelf oplikken deed hij niet. Vanuit het spuitje nam hij één hapje, en daarna begon het hele circus weer opnieuw. Ik wil natuurlijk graag dat hij zo spoedig mogelijk herstelt, maar heb geen flauw idee hoe ik ooit genoeg medicijn bij hem binnenkrijg. Als iemand tips heeft zijn die dan ook welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je iemand die kan helpen? Bij een 'lastig' konijn deden we dit met zijn tweeën. Je gaat plat op je knieën op de grond zitten, konijn tussen je benen met zijn kop bij de knieën, kontje richting je kruis. Beetje klem zetten met je benen en met je handen de kop vast houden. Met je vingers aan weerskanten het bekje openduwen, je vingers tussen de kaken. De ander kan dan het medicijn in het bekje spuiten. Dat gaat ook het handigste via de zijkant van het bekje, daar zit wat ruimte. Het spuitje mag best ver naar binnen en dan moeten ze wel slikken.

Uiteindelijk lukte me dit ook alleen.

 

Succes ermee, het is een gedoe! 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Okki:

Heb je iemand die kan helpen? Bij een 'lastig' konijn deden we dit met zijn tweeën. Je gaat plat op je knieën op de grond zitten, konijn tussen je benen met zijn kop bij de knieën, kontje richting je kruis. Beetje klem zetten met je benen en met je handen de kop vast houden. Met je vingers aan weerskanten het bekje openduwen, je vingers tussen de kaken. De ander kan dan het medicijn in het bekje spuiten. Dat gaat ook het handigste via de zijkant van het bekje, daar zit wat ruimte. Het spuitje mag best ver naar binnen en dan moeten ze wel slikken.

Uiteindelijk lukte me dit ook alleen.

 

Succes ermee, het is een gedoe! 

 

Bedankt! Ik zal het vanavond eens op deze manier proberen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .