Ga naar inhoud

Konijn tam maken


Bux en babbels

Aanbevolen berichten

hey :) wat leuk twee konijntjes in huis :D 

 

Ik heb enkele tips die je misschien kunt gebruiken.

De grootste tip die ik je kan geven is dat konijnen totaal niet graag worden opgepakt... Dus daar misschien al rekening mee houden ;) 

Het beste wat je kunt doen is bij hun gaan zitten met iets lekkers en ze dat geven zodat ze het fijn vinden om jou in hun buurt te hebben. 

Dit  moet niet altijd iets lekkers zijn, maar in het begin is dat het handigste. Probeer niet te snel te willen aaien laat ze eventjes snuffelen aan je zodat ze weten dat je ze niks wilt aandoen. 

 

Succes met je konijntjes :) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie dagen is nog best kort, ze moeten ook even tijd hebben om te wennen. Als je het contact met jou positief maakt, dan kom je al een heel eind. 

Gewoon lekker bij ze gaan zitten. Af en toe wat groente o.i.d. uit de hand aan ze voeren. 

Als je dat een tijdje doet zullen ze het leuk vinden om je te zien, en komen ze ook sneller op je af. Dan wordt je hand minder eng en kun je ze wel wat aanhalen. 

 

Oppakken zou ik niet gaan doen. Je kunt je konijn leren om uit zichzelf bij je te komen, en dan vinden ze het vaak prima om even te kroelen.. Dat is beter dan oppakken, daar worden ze alleen maar angstig van. 

Toen ik mijn vrouwtje binnen had, duurde het een week toen had ze zichzelf aangeleerd om op de bank te springen. Daarna kwam ze lekker op de leuning, helemaal gestrekt, naast me liggen. Aaien, kroelen..alles was prima. Behalve oppakken. Dat moet je respecteren denk ik. 

 

En het ene konijn is nu eenmaal meer van het aanhalen dan het andere konijn. Babs mijn vrouwtje kan er echt voor gaan liggen, tot nu toe zijn alle rammetjes die ik heb gehad niet echt geïnteresseerd in een uitgebreide knuffelsessie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen willen gewoon konijn zijn, niet opgetild worden door mensen die willen dat ze tam worden en dat soort dingen. Konijnen begrijpen daar helemaal niks van en daar zijn ze ook niet voor. Gefokte konijnen zijn van nature tam maar het is niet zo dat ze zich daarna gaan gedragen naar behoefte van de mens. 

Vooral lekker met rust laten en ze laten doen wat zij prettig vinden, niet wat jullie prettig vinden. Pas je aan hen aan, dan zullen zij zich prettig voelen en hebben jullie gelukkige konijnen. 

Is het mannetje wel gecastreerd? Dat kan vanaf een maand of vier, zodat ze geen nestje krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld. Er is echt geen wondermiddel. Wees rustig bij hen. Bouw jullie band op. Geef ze groenvoer of biks uit de hand. Sommige konijnen worden niet graag geaaid, maar stellen wel gezelschap op prijs. Nogmaals: geduld en begrip. Als je iets forceert, duurt het enkel langer. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .