Ga naar inhoud

Konijn knabbelt en graaft op schoot


Chel0123

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, 

 

ik heb een voedster van 4 maanden, Bowie! 

Ze is super nieuwsgierig en wil graag overal bij zijn! Ze heeft heel veel speelgoed in haar kooi liggen en mag ook gewoon uit haar kooi rondlopen. Maar nu ze meer op haar gemakje is bij mij, komt ze op mijn schoot gesprongen en begint ze in mijn vingers te knabbelen. Niet heel hard en begint ze ook ge graven op mijn kleren en in de zetel! 

Uit verveling kan het volgens mij niet want ze heeft een knaagtunnel en een hooiballetje,... iemand enig idee waarom ze dit doet? 

 

Groetjes ♥️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, een mens kan geen maatje vervangen.

Ze/hij krijgt al geen aandacht als jij naar school/werk bent (8uur minimaal dus)

En als je slaapt ( ook ongeveer 8 uur) dus dat betekend dat ze 16 uur geen aandacht krijgt op 24 uur. En met een maatje heeft het 24 uur per dag aandacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij aan bij het advies van de anderen, lekker op zoek naar een leuk konijnenmaatje en zorgen dat ze samen fijn konijn kunnen zijn! Knabbelen en graven is normaal konijnengedrag. Zorg er dus ook voor dat er voldoende plekken zijn waar ze dat kan doen (samen met het maatje).

 

Een mens, hoeveel aandacht je ook aan het konijn geeft, kan geen konijnenmaatje vervangen. Konijnen zitten op een heel ander ritme dan mensen, en hoewel je wel wat gezelschap kan geven ben je niet zoveel beschikbaar als een soortgenootje. En soortgenootjes spreken de konijnentaal toch ook echt beter dan wij mensen. Konijnen die in koppeltjes leven kunnen ook nog steeds leuk en lief zijn naar mensen toe, het is echt niet zo dat als er een konijnenmaatje is dat dat jouw band met het konijn zal beinvloeden. Je zal misschien wel wat aandacht moeten delen ;) Maar dat is alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook zeker voor een maatje. Mijn voedster knabbelde vroeger ook op alles van mij (haar, trui, broek) en zette het op een graven in mijn trui en broek. Heel maf, maar ik denk dat het ook gewoon speelgedrag is van konijntjes, ze ontdekt alles nog. Nu doet ze dit nooit meer, tenzij ik in de weg zit. 

 

Een vriendje neemt dat ontdekken dus hopelijk niet af, maar maakt haar zeker gelukkiger. Mijn voedster heeft even alleen gewoond na de dood van een vriendinnetje, ze was toen rond de 5 maanden oud. En ze kreeg daarna een nieuw vriendje. Het is me een stel, maar o zo leuk. Ze worden beide (letterlijk) ziek als ze gescheiden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .