Ga naar inhoud

Medicijnen Medpets.nl betrouwbaar?


MoppieFilou

Aanbevolen berichten

Hoii :),

 

Ik wil graag een paar basismedicijnen in huis hebben voor de konijnen, zodat ik voor gewone dingen alleen maar telefonisch hoef te overleggen met de DA en de medicijnen dan zelf al in huis heb. Ze zijn veel goedkoper online en ik weet zelfs niet of je bij onze DA volledige doosjes kan kopen. Meestal geven ze de juiste hoeveelheid in een potje mee. Ik vroeg me alleen af of die medicijnen wel betrouwbaar zijn. Iemand ervaringen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, betrouwbaar. Ik ben wel van mening dat je niet zomaar met medicijnen aan de slag moet gaan. Je geeft aan dat je eerst met de DA wil overleggen, dat is prima, ik denk wel dat je DA hetzelfde zal zeggen. Ze willen het beestje meestal eerst zien voordat er een interventie volgt. De DA geeft aan wat je mag gebruiken en hoeveel. 

Tuurlijk kun je in gevallen van nood een pijnstiller geven, maar het mag niet zo zijn dat je online medicijnen ter vervanging van een DA consult moet zien. 

Maar dat is vast en zeker niet je insteek :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleg met de dierenarts is inderdaad altijd stap 1. Maar het is mijn ervaring dat het wel super handig is om een aantal dingen (pijnstilling, dwangvoer, ciseral, laxatract) op voorraad te hebben. Stel je voor dat je konijn een keer buiten 'kantooruren' wat heeft, kun je eventueel in overleg met de dierenarts zelf starten met medicatie en dan overdag de dierenarts zien. Als de situatie dat toelaat, natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .