Ga naar inhoud

Teuntje en e cuniculi


Teuntje25

Aanbevolen berichten

Ik had een konijn genaamd Teuntje van ongeveer 7 jaar oud. Wij hebben Teuntje helaas maandagmiddag moeten laten inslapen.

21 november, merkte ik opeens dat Teuntje heel erg afgevallen was van de 1 op de andere dag. Elke dag kijk ik al mijn buitenkonijnen na. Het waren er 4 totaal.

De 21 ste zag ik dus dat Teuntje zeer mager was opeens. Gelijk de dierenarts gebeld. Gelukkig dezelfde dag ermee heen gegaan. hij woog altijd 1,7 kg, maar nu was hij minstens een kwart ervan kwijt.

Hij moest een nacht blijven, zodat ze hem heel nauwkeurig konden onderzoeken. Röntgen foto  gemaakt, bloed onderzoek, urine onderzoek, algehele onderzoek en keutelonderzoek (keutels waren nl wat vochtiger dan normaal). 'S middags mocht hij weer naar huis en werd het een binnenkonijn. Hij at goed, dronk goed en nam goed zijn medicatie in. Pijnstilling en die pasta (Panecur). Hij at zo goed, dat we echt dachten, dat Teuntje qua gewicht weer meer werd en het zou redden, maar ondanks al zijn eten van brokjes, snoepjes en hooi, was hij toch weer afgevallen. Het heeft helaas niet zo mogen zijn. Op 11 december was hij zo slecht (meer gewichtverlies, omvallen, niet meer kunnen zien), dat wij afscheid van hem hebben moeten nemen. Woensdag 13 december is hij gecremeerd in Bentelo. 

Voor hem is het uiteraard beter zo, maar zelf heb ik een heel zwaar gevoel in mijn maag. Door het verlies van mijn speciale mannetje. Zoveel vraagtekens.

lieve teuntje 1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .