Ga naar inhoud

Gebroken poot?


SweetVanilla

Aanbevolen berichten

Hey iedereen, vanochtend is mijn konijn tijdens haar gekken uurtje rennen door de kooi/kamer met haar achterpootje in de tralies blijven hangen. Al snel merkte ik dat het hupsen niet zo goed ging als normaal en sleept ze een van haar achterpootjes een beetje over de grond. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de dierenarts om er naar te laten kijken maar die hadden helaas pas eind van de dag plek. Hoe kan je een gebroken pootje herkennen? En het meest belangrijk, heeft iemand goeie tips om de aankomende uurtjes zo aangenaam mogelijk voor haar te maken. Het is duidelijk dat ze pijn heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎12‎-‎12‎-‎2017 at 12:04 zei Evee:

Wat was het oordeel van de dierenarts? Zijn er foto's gemaakt? Is het een kneuzing dan, of iets anders? En wat adviseren ze dan, wel rust/kleine ruimte of niet?

 

Ik ben even nieuwsgierig haha :)

 

Het is volgens mij geen konijnkundige dierenarts maar gelukkig zat ze met haar oordeel wel bij het juiste eind aangezien ze nu al weer heerlijk door de kamer rent met de gekste sprongen alsof er niks aan de hand is. Tegen de tijd dat we bij de dierenarts waren begon ze al weer op haar pootje te staan, het aanraken hiervan was ook geen probleem. Hieraan heeft de dierenarts besloten geen foto te maken en het nog een dagje aan te kijken aangezien het waarschijnlijk gewoon licht gekneusd was of gewoon even zeer deed. Wat ons was aangeraden was om wel een rustige plek voor haar te creëren waar ze niet gestoord zou worden door andere huisdieren en een lekker kleedje neer te leggen met het eten en drinken dichtbij. Een kleine ruimte was niet zo zeer aangeraden maar gewoon dezelfde ruimte die ze altijd krijgt, de dierenarts was van mening dat als ze echt pijn had/bleef houden ze voornamelijk bij dat gecreëerde plekje zou blijven. Door haar toch de ruimte te geven kon ze zelf bepalen wat ze wel en niet kon en ging het al met een rap tempo beter. Mochten jullie hier nog andere ideeën over hebben hoor ik dat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .