Ga naar inhoud

Tips voor tralieknagen


SweetVanilla

Aanbevolen berichten

Hallo bunnygekken, daar ben ik weer met een vraag hoor 8) Dit is voor mij mijn eerste konijn en ik loop tegen een paar dingetjes aan. Recent is mijn konijntje begonnen met tralieknagen, de oorzaak hiervan is hoogstwaarschijnlijk het gebrek aan ruimte en mogelijk het gemis van een soortgenootje. Ik ben dan ook heel hard op zoek naar een goed overdekte ren die haar genoeg permanente ruimte geeft en zodra deze binnen is zijn we van plan een maatje voor haar te vinden. Ik laat haar nu zo veel mogelijk buiten de kooi echter wanneer ik ga slapen moet ze natuurlijk er weer in en dan begint het geknaag aan de tralies. Er liggen al speeltjes in het hok, zijn er nog andere dingen die ik kan doen om haar dit af te leren of haar af te leiden tot de ren er is? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde bij het zien van de topic titel er al meteen ingooien 'je konijn voldoende ruimte geven!', maar ik zie dat daar aan gewerkt wordt dus dat is top! Helaas heb ik niet echt een pasklare oplossing geloof ik. Het enige wat ik me nog bedacht is dat je misschien wilgentakken of ander knaaghout tussen de tralies door kunt steken, zodat ze zich daar een beetje op uit kan leven. Misschien is dat een idee?

 

Enig idee wanneer de ren komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/gedragsproblemen-bij-konijnen/
 

Citaat


(Tralie)knagen


Tralieknagen is een gevolg van te klein gehuisvest zijn, verveling en/of eenzaamheid bij een konijn. Als dit gedrag eenmaal is aangeleerd,  is het echt heel moeilijk (bijna niet) af te leren. Zorg dat de basis goed is: het verblijf moet ruim genoeg zijn (liefst 2 vierkante meter per konijn of groter), zorg dat het konijn met een soortgenootje samen leeft, geef de juiste voeding en voldoende hooi en zorg dat er speelgoed en knaagmaterialen in het verblijf aanwezig zijn. Soms is alles echter al perfect, en blijft het konijn knagen. In de meeste gevallen is het dan echt een gewoonte geworden van het konijn. In dat geval is de enige oplossing om een hok te maken of kopen waar geen tralies in zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .