Ga naar inhoud

Pootje leren geven


S&T

Aanbevolen berichten

Sommige konijnen hebben er echt interesse in om nieuwe dingen te leren. Zo heb ik met charlie targetstick training gedaan en wat intelligentiespelletjes toen ze alleen zat. Ik merkte dat ze heel veel energie had, een beetje humeurig was. En als ze zich op zo iets kon concentreren, dat het dan een stuk beter met haar ging. Nu zit ze samen met een maatje en doe ik niet meer zo heel veel met haar, wel wat voedselverrijking. De noodzaak is nu een beetje weg omdat ze nu een "partner in crime" heeft gevonden in Harold ;)

 

Maar hier staat een basis uitleg over (clicker) training, je hoeft het niet meet een clicker te doen hoor, het kan ook met stemgeluid. Maar het idee is hetzelfde. Je leert je konijn eerst iets aanpakken uit de hand. Dan koppel je een commando aan het geven van beloning, of dat een click van een clicker is of een bepaald woord of geluid, dat kan allemaal. En dan is het kijken of je jouw konijn zo ver krijgt dat hij gaat "zoeken" naar wat hij moet doen voor de beloning. Op die manier kun je ze naar bepaald gedrag sturen. Met een target stick kun je ze bijvoorbeeld makkelijk leren om op een weegschaal te gaan staan of in een reismand te gaan zitten, of een parcoursje af te leggen. Je kan zonder targetstick ook dingen aanleren zoals inderdaad een pootje of high five. Het ene konijn is heel nieuwsgierig en vind het heel leuk. Het andere konijn haakt na 10 seconde al af "geen beloning, geen moeite van mij" :'D

 

Artikel over clickertraining;

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/clickertraining-met-konijnen/

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .