Ga naar inhoud

Zomaar overleden


Smantt

Aanbevolen berichten

Gisteren avond laat kwam ik thuis van een uitje en liep ik langs mijn koppeltje buiten. In eerste instantie leken ze beide bij de hooibal te zitten maar toen ik dichterbij kwam zag ik al dat het mis was. 

Het vrouwtje begon te rennen (wat altijd van opwinding gebeurd als ik kom) en het mannetje bleef liggen. 

Liggen, in de bak die onder de hooibal staat, op z'n zij. Dit heb ik lang niet meer gezien dus wist al genoeg.

Het vrouwtje zat dus waarschijnlijk bij hem om verdriet? Later heb ik haar dan ook bij me gepakt en was ze erg rustig.

 

Mijn eerste konijntje, beste maatje, een superlieverd, leek net een hond zo volgzaam en aanhankelijk. Wanneer er kinderen op bezoek waren altijd even aaien, heerlijk vond ie dat.

 

Het was een Teddy widder van bijna 4,5. Helaas elk jaar wel wat, 2x gasvorming waar hij na 2 dagen wel weer van opknapte, beschadiging aan het oog en af en toe een plakkerig oog waardoor m'n vriend ook dacht dat hij minder sterk was dan gemiddeld. Ook door dat hij klein en licht was/leek. (Pas nog met hem naar de arts geweest en die zei overigens niks over het gewicht, ook ge-ent)

 

Smiddags voordat ik wegging was hij nog vrolijk en at hij nog. 

Omdat hij in die bak lag op z'n zij heb ik het idee dat hij het voelde en daar is gaan liggen. Maar het kan natuurlijk ook dat hij daar al zat en het toen kwam?

Heeft iemand een idee of ervaringen wat misschien de oorzaak is geweest en of hij inderdaad voelde dat hij z'n laatste uur inging en al een plekje zocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt beide. 

Om m'n tweede konijn niet snel zo te vinden ga ik maandag toch langs de arts met haar, voor een algemene check up. 

Ga nu twijfelen over alles en wil daarmee wat zekerheid krijgen.

Ze is nog steeds rustig als ik haar bij me neem en weet nu niet of dit van gemis is of dat er ook iets met haar aan de hand is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen ben ik bij de dierenarts geweest. Fijn was dat ze de tijd namen om het verhaal te horen van Romeo. 

Deze zei dat dieren regelmatig in een bepaalde houding liggen omdat ze soort van omvallen, zoals bij Romeo ook het geval was. Ook het feit dat hij een half uur eerder nog huppelde zoals altijd maakt het een groot vermoeden dat hij is gestorven aan een hartaanval. 

Geeft me meer rust dat een arts dit ook zegt maar blijft ook een gek idee.

 

Wel ben ik blij dat Julia gecheckt is want ze had haakjes. Vandaag ervoor behandeld en hopen dat het niet meer terugkomt! 

 

Nu dan toch maar op zoek voor een nieuw vriendje voor Julia, het blijft een vreemd aanzien zo alleen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten ze niet gevaccineerd zijn zou ik wel tot twee weken wacht na het overlijden van Romeo, erg lastig, maar als ik zie hoeveel RHD-2 gevallen we nog tegen komen. 

 

Wel fijn dat Julia meteen even haar haakjes konden behandelen, gelukkig was je er nu mooi op tijd bij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .