Ga naar inhoud

Tips na bezoek dierenarts


Mumm

Aanbevolen berichten

Ik open even een nieuw topic, het gaat over hetzelfde "zieke" rammetje als in mijn andere topic "contact met buurkonijn". Het konijn in kwestie is goed gekoppeld, hartstikke leuk. Afgelopen week aaide ik hem en toen was te voelen dat hij wéér opeens zonder verklaarbare reden veel was afgevallen. Deze keer is hij nu in elk geval nog niet gestopt met eten, wel nog steeds de donkerbruine urine, die hij al maanden heeft. Deze keer was ik het zat en ben met hem naar de dierenarts gegaan.

 

Ik moet hem straks brengen, dan wordt er bloed afgenomen, een haakje gevijld aan zijn kies en een röntgenfoto gemaakt van zijn buik/organen.

Nu vraag ik me af hoe ik het het beste kan aanpakken als hij weer terug komt, vwb zijn vriendin. Coco is een pittige voedster en ze zitten pas zo n weken bij elkaar (uit mn hoofd). Hij ruikt natuurlijk heel anders als hij terugkomt. Afgelopen vrijdag heb ik haar ook meegenomen, maar dat kan nu niet. 

Iemand tips, zodat ik straks een knokkend echtpaar kan vermijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen valt het wel mee als ze maar een paar uur / een dagje uit elkaar zijn. Dan zijn er meestal niet veel problemen en is het geen echte herkoppeling. Dat is meer als ze echt een aantal dagen uit elkaar zijn, bijv. ivm herstel na een castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal wel wat anders ruiken, maar ze zal hem daardoor nog wel gewoon herkennen. Hier heb ik er in ieder geval nog nooit een probleem mee gehad en ook hier is de voedster de felle van de twee. Maar toen ons ex rammetje met spoed geholpen moest worden aan haakjes veranderde ze van een felle tante ineens in een zorgzaam dametje toen hij weer terug was.

 

Mijn advies, kijk even aan hoe ze reageert. Je herkent zelf de lichaamstaal van je konijntjes het beste maar het zal waarschijnlijk niet al te veel ophef veroorzaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .