Ga naar inhoud

SPOED "aanval" konijn spuugt eten uit!


D&S

Aanbevolen berichten

Goedennacht,

 

Onze 4 jarige NHD ram heeft net zijn eten uitgespuugd. Er kwam ook slijm uit. Het leek net of hij een aanval had zijn bekje ging helemaal open en hij was helemaal wild. Hij is sinds kort gekoppeld. Hij heeft hiervoor 2 weken in de opvang gezeten. In die tijd verhaarde hij ontzettend. Dit is nu niet meer zo. Toen wij hem vorige week ophaalden bleek hij een gasbuik te hebben. Hij is erg afgevallen. We kregen Infanol, Ciseral en Metacol mee. Dit hebben wij gegeven. Hier zijn we inmiddels mee gestopt een paar dagen aangezien hij goed at en het leek beter te gaan. Tot net. Zijn maatje stampte tijdens de "aanval" en het zag er niet goed uit. We hebben net de dierenarts gebeld maar die wist het ook niet. Aangezien konijnen niet kunnen overgeven. Toch gebeurde dit. We waren erbij. Op advies van de dierenarts moesten we Infanol geven. Dit hebben we net gegeven. Wie kan ons helpen?

 

Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen niet overgeven vanuit de maag, ze kunnen alleen uitspugen wat nog niet volledig ingeslikt was. Kan het zijn dat er in de slokdarm een blokkade zat of dat hij net aan het eten was voor het gebeurde. 

 

Ik denk dat je infacol bedoelt? Dat is een anti-gas middel voor baby's. Maar overgeven en de aanval zijn beiden geen dingen die bij een gasaanval horen.  Eerder alsof het epilepsie of een ander soort zenuwaanval was...

 

Mocht hij nog een keer een aanval krijgen, zorg dan dat je het in ieder geval filmt. Dan kun je de dierenarts laten zien wat er precies gebeurd. Heb je geen idee wat de aanval getriggerd kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden ook ooit zoiets gehad. Heel naar om te zien. Ik dacht dat er iets vast zat in zijn keel en dat hij stikte. Hij had het namelijk altijd met eten. Ik ben toen naar Wilhelminapark gegaan, daar is hij ook een paar dagen geweest. Ik meen me te herinneren dat het mogelijk een soort keelontsteking was. Maar het is al ontzettend lang geleden, dus ik weet het niet meer precies. Ik zou nog eens kunnen bellen om dat na te vragen.Het is weer weggegaan, maar de schrik is nog heel lang gebleven. Je staat machteloos en het ziet er echt heftig uit. Volgens mij is er (behalve antibiotica voor een eventuele ontsteking) niet veel aan te doen.

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .