Ga naar inhoud

Belang van regelmatig gevoerd worden?


GawainBS

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel krijgen onze konijntjes Luna & Flora 's morgens rond 7u een portie biks en dan 's avonds tussen 18u & 19u nog eens een portie. Ze hebben altijd hooi liggen.

Kan het kwaad dat de avond-voeding sporadisch (mss 1x/maand, hooguit 1x/2 weken) later gegeven wordt, zo rond 23u? Of eventueel vroeger, tussen 16u & 17u?

 

Idem als we een weekje zouden weggaan: is het voldoende dat er iemand 1x/dag langskomt om de biks te geven? Uiteraard gaan we dan ook benadrukken van altijd te controleren of er ruim voldoende hooi & water voorzien is en het toiletje leeg te maken.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat kan geen kwaad. Hoewel ik zelf wel probeer te voeren als het licht is of schemer, aangezien konijnen schemerdieren zijn en geen nachtdieren. Dus in de winter zou ik eerder tussen 16 en 17 voeren dan om 23 uur, omdat het om 23 uur al behoorlijk donker is.

 

Als je een keer een weekje weg bent kun je inderdaad zorgen dat iemand 1x per dag langs komt. Als wij weg zijn komen mijn ouders langs om te voeren, die komen dan ook maar 1x per dag langs. De konijnen krijgen dan eerst groenvoer, dat wordt namelijk slecht als het te lang ligt. Als dat op is krijgen ze gelijk de brokjes er achteraan. En natuurlijk een flinke portie hooi erbij. Als wij langer dan een weekje weg gaan gaan de konijnen bij mijn ouders logeren, dan hebben ze dus wel meer controle en de normale voedermomenten. Maar voor een weekendje weg of een midweekje weg is 1x per dag nog te doen. Ik zorg in vakanties altijd wel dat er meerdere waterbronnen zijn, dus niet één fles of één waterbak. Stel dat die lekt of verstopt raakt of omgegooid wordt, hebben ze anders namelijk geen water, zorg dus altijd voor een back-up.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .