Ga naar inhoud

Grommen


Naadjelicious

Aanbevolen berichten

Ja, dat is af te leren. Dat kan wel even duren hoor!

In dit artikel staan veel tips om ongewenst gedrag om te buigen naar gedrag wat wel goed is:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/gedragsproblemen-bij-konijnen/

 

Zorg ook dat de basis goed is: voldoende ruimte, een maatje, genoeg speelgoed/afleiding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het artikel ga het meteen doorlezen!

 

Basis is gedeeltelijk in orde. Genoeg ruimte(loopt los) genoeg speelgoed en t maatje is de hond. Heb simpel weg niet genoeg ruimte voor 2 konijnen. En heb t idee dat de hond en t konijn genoeg aan elkaar hebben. Liggen bij elkaar spelen met elkaar en wassen elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat er genoeg speelgoed is!

 

Als ik het zo lees, heeft je konijn niet permanent voldoende ruimte tot zijn beschikking. Daarnaast mist hij een konijnenvriendinnetje. 

 

Je zou een ren kunnen aanschaffen waar hij altijd in rond kan huppelen. En wellicht zit er een opvang in de buurt waar de perfecte partner wacht! Dan moet je eigen konijn als het een ram is, gecastreerd worden. Twee weken na de ingreep kan hij gekoppeld worden. 

 

Ik denk dat wanneer je dit uitvoert, hij misschien wel snel stopt met grommen. 

 

Goed dat je advies kwam vragen en veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf dat zijn hok die ong 140 lang is en 65 breed dat hij hier genoeg ruimte heeft. En tis maar voor een paar uurtjes op een dag. En daarbij kan ik er ook geen ren aan kwijt vanwege mijn woonruimte.

 

Verder is t een heel actief en ondernemend beestje. Ik heb niet de indruk dat hij een maatje mist. En die gaat er ook niet komen.  Althans voorlopig sowieso niet. 

 

Hij gromt ook niet altijd bij zijn hok. Allen in indergeval bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wanneer zit hij in het hok dan? Als jij werkt en als je slaapt?

Dat hou dan is als jij 6 uur slaapt en 6 uur weg bent voor werk en veder dus altijd thuis bent, dat hij 12 uur per dag zit opgesloten in een ruimte waar hij 3 stappen vooruit en 1 op zij kan zetten.... Konijnen zijn het actiefste in de schemer en nacht, dus wanneer jij slaapt... Een ren kan je in en uit schuiven. Dus wanneer je thuis bent haal je hem weg, zodat hij niet in de weg staat, en wanneer je moet werken of slaapt schuif je hem open, en heeft hij voldoende ruimte. In elkaar geschoven neemt een ren 0.1*0.6=0.6 m2 in. Dus dat lijkt me geen probleem.
 

De ruimte die hij nu dus krijgt, verdedigd hij dus fel. En een maatje is echt nodig. 1 konijn is geen konijn. Laat hem maar eens een maatje zoeken in de opvang. Dan ben je in notime overtuigd dat hij toch wel heel eenzaam is op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja ik zal er verder over nadenken. Maar wat doe je dan bijv onder de ren? Want ik heb laminaat. 

 

12u per dag red hij sowieso niet. Zoals ik al zei is hij vaak bij me ouders, zodat ie zo min mogelijk in zijn hok zit. Maargoed t is wat t is. En als t er in zit gaat hij mee naar t werk om daar rond te struinen.

 

Maar miss de optie met die ren wat jij benoemt dat er dan miss toch wel een vriendinnetje bij kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook vinyl gekocht voor mijn konijnen (het is nog niet in gebruik, dat komt na de koppeling), ik heb het vastgeplakt op een houten plaat.

Ik merk wel dat ze aan de randjes knagen (het staat nu in de keuken, waar ze ook weleens komen). Mijn stuk is inderdaad groter dan het hok, maar ik denk dat ik toch maar een profieltje ofzo ga halen om op de rand vast te maken, zodat ze niet in de rand van het vinyl kunnen bijten als ze uit het hok zijn. 

In de bovenverdieping (metalen schuiflade) heb ik al wel vinyl gelegd, dat gaat prima! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .