Ga naar inhoud

Konijn maakt een raar geluidje


Jeff_90

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Mijn konijn maakt al een tijdje rare geluiden als ik haar geaaid heb. Zodra ik op houd met haar te aaien maakt ze een geluidje en stampt ze een keer.
Het geluidje is wat lastig om te omschrijven dus heb ik er een filmpje van :)

Weet iemand waarom ze dit doet en wat het betekend? 

http://vid1172.photobucket.com/albums/r573/Jeffrey_90/20170702_212055_zps1vo75grk.mp4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, bij deze dan de filmpjes via youtube. 

Het rare trompetgeluidje.
 


Dit gebeurd er als ik haar geen aandacht meer geef.


Buiten de kooi is ze echt een schatje maar zodra ik haar bak wil verschonen reageert ze op deze manier.
 


Kan iemand het bovenstaande gedrag verklaren? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op de website kijk staat er het volgende over het geluidje dat ze maakt tijdens het aaienen het gedrag wat ze dan vertoont.

 

"Zachte maalgeluidjes tijdens het knuffelen: Hé dat is lekker, doe zo voort"

 

"Met de neus porren: Ik wil aandacht"


"Likken: Ik vind je héél lief!"


"Liefdesbeetje: de sterkere vorm van likken"

 

Zodra ik op houd met aaien maakt ze het trompetgeluidje en stampt ze een keer.

 

"Trompetgeluidje

Tja, beter kan ik het niet omschrijven. Konijnen (vooral vrouwtjes) die geïrriteerd zijn en/of paringsbereid kunnen dit geluid al eens maken. Indertijd, toen ik Fluffy koppelde met Snowy, heb ik het ook al eens gehoord."

 

Met achterpoten stampen: Andere konijnen waarschuwen voor gevaar.

 

 

Is dat niet heel tegenstrijdig?

 

Mag ik hieruit concluderen dat mijn bunny een oogje op mij heeft en het vervelend vindt als ik ophoud haar te aaien? :p

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar! Een van onze voedsters doet dit ook maar dan nog veel harder. Ze heeft bij haar vorige eigenaren altijd naast een voiliere gezeten dus wij dachten eerst dat ze vogelgeluiden na deed, maar ze doet dit gewoon als ze enthousiast is, als ze eten krijgt, eigenlijk heel vaak. Het hoort bij haar, ik vind het bij haar een prima tevreden geluidje en ik denk dat er niks mis mee is.

Tja en stampen, dan zijn ze het er gewoon niet mee eens. De meeste voedsters worden niet heel blij als je in hun territorium komt en laten dat dan merken. Stampen is overigens niet alleen een waarschuwing voor gevaar. Een van onze rammen stampt rennend naar de voerbak 's morgens, alsof hij de anderen wil waarschuwen "jongens!! Eten!!" Hij is dan heel enthousiast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .