Ga naar inhoud

Castratie zonder algehele narcose


Naadjelicious

Aanbevolen berichten

Als je hem een warme kruik of heatpad aanbiedt, zorg er dan voor dat hij ook een plekje kan kiezen zonder extra warmte. Een konijn van mijn dochter is vorige week geopereerd en zij wonen in een heel warme flat, vorige week binnen al 28 graden. Toch wilde het konijn graag een tijdje tegen de heatpad aanliggen! Ik heb verder geen idee hoe het zit als een konijn niet volledig onder narcose gaat, maar als je zorgt dat hij in ieder geval kan kiezen is het wel goed, lijkt me. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal wordt de snugglesafe aangeboden omdat konijnen na narcose wat moeite hebben hun temperatuur te regelen. Zonder narcose zal dat waarschijnlijk minder nodig zijn. Maar als het goed is krijgt hij wel verdoving, en het is toch een medische ingreep. Ik zou de snugglesafe dus zeker wel aanbieden, maar zoals Okki zegt wel zorgen dat hij de keuze heeft er wel of niet op te gaan liggen.

 

Meer tips vind je in deze artikelen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/zorg-voor-na-operatie/

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa poehh ik ben zo opgelucht ben echt overbezorgt soms. Net heeft ie al gekeuteld. Wilt t liefst uit de kooi en al helemaal niet op handdoeken of kranten liggen. Ben echt blij dat t er op zit nu maar snel opknappen ervan! Lief van je berichtje en alle andere voor de vind ik leuks! Waarderen ik en Elvis;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas was het vlak na mijn berichtje mis. Niet eten, drinken, keutelen of plassen. S'ochtens trg naar dierenarts voor pijnstilling, darmstimulerende injectie. Dwangvoer meegekregen, nou dat was gistermiddag 1 groot drama kreeg er met geen mogelijkheid wat in. Wel was die actief.

 

Nu sinds gister eind vd dag beetje hooi en wat lekker dingetjes op. Drinkt ook weer en gister in de avond gekeuteld wel wat kleinere keuteltjes als normaal later weer wat groter. Moet denk ik op gang komen. Na een nacht heeft ie een bakje hooi leeg. En zijn knabbeltjes op. Op advies van dierenarts stoppen met dwangvoer. Vannacht nog niet gekeuteld maar dat lijkt me logisch na veel keutels gisteravond en wat minder eten toch?

 

wat denken jullie kan wat minder eten nu kwaad? En laat ik hem op zijn gemak zijn eigen weer worden. Is wel actief als die uit de kooi is. Of vandaag toch weer de arts bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat minder eten kan geen kwaad hoor, zolang hij maar iets eet, al is het maar weinig, blijven de darmen werken.

 

 Hij heeft dinderdag wat gegeten dus dat was prima. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik zelf in deze situatie gisteren wel al naar de dierenarts was gegaan, denk dat ik gewoon zelf was gaan verleiden tot eten en evt later op se dag wel dwangvoeren (dat geeft ook stress dus zolang ze zelf nog iets eten hoef je dat niet te doen). Maar ik heb al heel wat konijntjes laten castreren en een redelijk uitgebreide ehbo doos in huis, misschien scheelt dat. Al gaat er per dag maar een blaadje andijvie en een paar sprieten hooi in, eten = eten. De juiste hoeveelheid komt straks wel weer als hij is opgeknapt. Het klinkt allemaal niet ongewoon voor na een castratie hoor!

 

Heb je nog wel pijnstillers mee gekregen trouwens?

 

Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij knarstanden ook heel erg. Dus belde de arts voor advies! Toen moest ik komen vandaar.

 

ja ik heb nul ervaring met konijnen haha. Nee ik krijg geen pijnmedicatie dat is volgengs de arts niet nodig. Wel mag ik vandaag als t nodig mocht zijn langs komen voor pijnmedicatie injectie. Maar hin heeft de hele nacht bij me op de kamer gestaan en hij is gwn alert en lijkt geen pijn te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn heeft trouwens een vrij snel metabolisme waardoor pijnstillers korter werken dan bij bijvoorbeeld een hond of kat. Veel dierenartsen vergissen zich daar in en schrijven daardoor te weinig pijnstilling voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa dat zei ik ook. Nu is de pijnstilling uitgewerkt. Maar eet wel beetjes en knarstanden doet hij ook niet meer. Geplast en gekeuteld. Alleen probleem is dat ie niet op zijn wctje meer wil maar wacht tot ik hem buiten zet. Tis een binnen konijn. Omdat hij houtsnippers gewend is in de wc. Wondjes zijn dicht. Denk je dat ik die snippers er weer in kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .