Ga naar inhoud

Sir Arthur, vreselijk verhaal


Mireille

Aanbevolen berichten

  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na gisteren weer dramtische lage temperaturen verbaasde die me vanochtend door me zo relatief vrolijk aan te kijken en een temperatuur te hebben van 38,4!!!

Ik ben dus letterlijk fluitend van opluchting naar mijn werk gegaan.

Hij is er nog lang niet en het staat ook nog lang niet vast dat ie het gaat redden.

Maar hij is iets aangekomen, zijn ene oog leek iets minder dik, er kwam minder pus uit.

En voor mijn gevoel rochelde die ook ietsie minder.

Misschien verkijk ik me er op omdat ik het zo graag wil, maar hopelijk is ie een stapje in de goeie richting aan het zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de twijfel slaat weer toe, heb ik me de vooruitgang van vanochtend verbeeld?

Na een grondige neus schoonmaak had ik het idee dat ie weer wat beter kon ademen.

Zijn temperatuur schommeld nog steeds alhoewel nu wel boven de 37 blijvende.

Hij is vandaag 30 gram aangekomen maar eet niet lekker genoeg naar mijn zin

Hij heeft vandaag wel voor het eerst hooi gegeten.

Van de dierengroothandel waar ik veel van mijn hooi ect koop heb ik vandaag spontaan voor hem 2 zakjes pure gedroogde kruiden cadeau gekregen.

Dit heb ik gemengd met het kruidenhooi en de sterke geur deed hem toch aarzelen en voorzichtig eten.

Zijn voer is inmiddels een mengsel geworden van biks met paardenmusli en zonnebloempitten.

Daarnaast krijgt ie omdat de antibiotica zijn darmen aantast elke dag 9 ml yoghurt met vitamines en science recovery gemengd via een spuitje gevoerd, wat ie gelukkig goed neemt en sindsdien blijven zijn keutels ook goed.

Hij zal langdurig aan de ab moeten blijven en maandag moet ie weer naar de da om eventueel de ab aan te passen en een verder plan van aanpak samen te stellen.

De dierenarts was in ieder geval zeer blij en verbaasd te horen dat ie het zo goed deed, want zij vreesde het ergste.

Dit is dezelfde da die vorige keer tino heeft behandeld, maar na alle acties te hebben gehoord die ik op elke reactie van sir arthur nam is ze nu toch gaan inzien dat ik niet een onwetend iemand ben en niet alleen een fokker ben maar ook iemand die verder gaat dan wat de standaard fokker doet.

En eindelijk heb ik bereikt dat we samen overleggen en samen kennis delen en daar gaat arthur hopelijk veel profijt van krijgen.

Hier nog wat foto's van vanavond na de hele behandeling.

Hij vind het heerlijk om lekker ingewikkeld in zijn handoek te zitten, al zou ik die in principe niet nodig hebben aangezien ie anders ook heel goed mee werkt.

71221arthur01a.jpg

71221arthur03a.jpg

71221arthur02a.jpg

71221arthur04a.jpg

71221arthur05a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ocharme wat een hoopje..... arm arm beestje!!! heel veel succes en beterschap arthur!! dooretten kerel!! je gaat bij mireille een waanzinnnig mooi leven tegemoet. en ander zsoekt mireille voor jou een huisje waar je het goed gaat krijgen!!! houd moed, houd moed!!! sterke vent!!!

en voor mireille;

geweldig daqt je met je da n een punt beriekt hebt dat je graag wilde bereiken!! twee weten meer da'n één!!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

geweldig daqt je met je da n een punt beriekt hebt dat je graag wilde bereiken!! twee weten meer da'n één!!

succes!

De da stond vooral versteld van wat een kennis ik had over wat je er allemaal in kan stoppen om de darm ect goed op gang te houden en genoeg ruwvezels ondanks het minimale beetje dat ie eet binnen te krijgen.

Ik noemde meer dingen op dan waar zij ooit allemaal aan had gedacht en bij stil had gestaan dat dat wel eens had kunnen werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gossie wat een verhaal zeg. Blijf vechten dapper menneke. Ook ik houd mijn vingers gekruist. Toch valt het me op dat sommige dieren toch weer bij dezelfde mensen eindigen (niet negatief bedoeld, alleen maar niets dan lof een super positief). Wat ik mij nu afvroeg is, zijn NHD'tjes nu zulke vechterjes qua karakter om beter te worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel het ogenschijnlijk niet echt beter gaat voelt ie zich kennelijk wel beter.

Eerst bleef hij echt in elkaar gedoken slapen, nu ontspant ie zich ook

71222arthur01a.jpg

of nhd's zulke vechtertjes zijn, dat ligt niet echt aan het ras, eerder aan het karakter van het diertje, feit is dat vele konijnen zo'n strijd al lang zouden hebben op gegeven.

Maar hij heeft gewoon een super sterke wil want hij houdt het al maanden vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff het is me er eentje.

Het lijkt wel of die de volle blaas voor mij bewaard ofzo.

Vandaag had ik hem net half liggend op zijn rug om zijn temperatuur op te kunnen meten begint ie inene te plassen.

Dit keer dus niet op mijn schoot, maar met een grote boog recht zijn voerbak 40 cm verderop in hihi.

Hij lijkt vandaag levendiger, zelfs mijn vader zei dat, dus dan zit er toch meer vooruitgang in dan ik in eerste instantie dacht en als je er continu met je neus bovenop zit staar je je ook een beetje blind soms.

Temperatuur is nog steeds net aan, maar zijn longen leken vanochtend iets schoner te klinken en hij rochelde ook niet zo erg.

Afwachten dus hoe het vanavond klinkt, want tja het zijn moment opnames.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik vanavond al tegen cin zei ik heb er een hard hoofd in en wordt lichtelijk wanhopig.

Hij is levendig en dat is fijn en zijn temperatuur lijkt redelijk constant te blijven, maar

Hij is vandaag de helft van zijn moeizaam aangekomen gewicht van de afgelopen dagen afgevallen, wil niet meer echt meewerken met zijn medicijnen en yoghurtmix hap, terwijl dat juist 2 van de belangrijkste dingen zijn.

Het kost dus een hoop stress om het er in te krijgen wat ook niet goed voor hem is.

Hij eet zo onvoorstelbaar weinig en ik geef hem al bijna alleen pure vezels.

Ik ben uit pure wanhoop nu begonnen met groen, iets wat ie totaal niet gewend is en waar zijn ras erg gevoelig voor is.

Dus nou weer duimen dat hij niet aan de race gaat.

Ik kan een hoop, weet een hoop, maar het moet wel allemaal meewerken.

En dat ie zich beter voelt is fijn, maar afvallen daarbij zal hem niet helpen, hij MOET gewoon goed gaan eten:(

Morgenochtend om 11 uur moet ik bij de da zijn, misschien dat zij nog iets weet

Link naar reactie
Delen op andere sites

jee mireille....

ik wil een boel zeggen maar weet eigenlijk niet goed wat te zeggen... ik vind dit zoo vreselijk verschrikkelijk... het arme manneke...

maar wat je zegt is waar.... jij kunt een boel willen en doen maar hij zal ook zelf iets moeten doen en dat is eten... das zijn krachtbron!

ik hoop dat je morgen samen met je dierenarts julie kennis en gedachten kunnen bundelen en misschien nog iets voor dit manetje kunnen verzinnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja onverstelbaar hoe snel je je kan hechten aan zo'n sterk karaktertje.

Dat trok me ook in tijgertje, hannes, tino en noa

En als je dan zo'n kapot lichaampje in je hand hebt bloed je hart

zijn wil is er nou nog de rest

en verdomme met alles wat de laatste tijd tegen zit, zit ik nu weer te janken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach mireille meid......

ik begrijp hoe je je voelt! jouw wil is er voor 1000% zijn wil is er ook voor 1000% maarzijn lichaampje!!

arthur is ene bevoorrecht beetsje dat ie in jouw handen terrecht is gekomen.... handen die voor m vechten en handen die m zullen beschermen...

meid je doet alles wat je kan op dit moment.... jouw zorg voor dieren kent geen grenzen en je gaat tot het uiterste!! je hebt een gouden dierenhart!

ik heb t al meermaals gezegd... als alle konijnen de zorg en toewijding zouden krijgen die jij ze geeft...

je bent een topper! probeer vannacht goed te slapen zodat je brain morgen op scherp staat om met je dierenarts nogmaals de koppen letterlijke ne figuurlijk bij mekaar te steken!

en vooral.... houd moed houd moed!! als ji moed blijft houden doet arthur dat ook!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .