Ga naar inhoud

Extreem veel graven en extreem druk


martijnde3de

Aanbevolen berichten

Onze konijnen zijn opeens sinds ongeveer 1 a 2 weken extreem actief en extreem aan het graven. Dit hebben ze voorheen nooit gedaan. Buiten het feit dat ze hierdoor heel veel korrels uit de kooi gooien, meestal 1 a 2 keer per dag, ruïneren ze ook hun eigen hok. Door het graven vallen al hun spullen om(konijnentoilet en huisje) of ze verdwijnen onder hopen korrels(speeltje en voerbak).

Ik weet dat graven voor konijnen natuurlijk is, maar ze hebben het nooit op deze schaal gedaan. Het was eerst meestal 1 keer per 1 a 2 weken en nu graven ze opeens 1 a 2 keer per dag. Is het schijnzwangerschap, gewoon de lentekriebels of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste mijnheer martijn , 

zou het niet kunnen zijn dat de lente er aan komen ? 

en dat ze en soort bescherming / nest aan het graven zijn omdat er nu meer zonlicht is en  dus ook meer kans dat prooien hun kunnen zien.

onze 2 buiten konijnen zijn het nu ook aan het doen ( we gooien de tunnel om de maand dicht ) en ik heb zelf gezien dat daar stukjes hooi in brengen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook ineens een extreme graver en dat is een ex-ram. Waarom hij het doet? Geen idee. Maar ach, was weer een reden om ze de zandbak weer te geven. Hij blij, wij blij :) Het kunnen voorjaarskriebels zijn, maar waar het door veroorzaakt wordt, weet ik eigenlijk ook niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .