Ga naar inhoud

snot


Liesbeth04

Aanbevolen berichten

Hallo,

sinds vorige week zondag ontdekte ik bij een van mijn konijntjes wit snot...

Ik hoorde haar ook een paar keer niezen maar na een paar uur was alles weer oké.

De dag daarna hoorde ik haar weer niezen maar ik ontdekte geen snot en de dagen daarna was het niezen ook verdwenen.

De dag erop volgde toch nog een klein beetje snot, heel afwisselend dus.

Toen ik hier over las zag ik dat ook nog symptomen van snot traanogen of luide ademhaling kon zijn maar geen een van bijde merkte ik op...

Is dit een verkoudheid of moet ik naar de dierenarts?

gr.

Liesbeth, Babbel en Nyenté

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ze last heeft gehad van de bodembedekking. Het kan zijn dat ze beginnend snot heeft. Zo lastig te zeggen. Ik heb hier een van de konijnen die haar hele leventje al wit snot heeft, maar daar verder geen echte last van ondervindt. Het wordt niet erger of minder. Daar doe ik niks mee.

Een ander konijn hier heeft wel echt snot, en die heeft daar wel last van. Veel niezen, kaal  neusje, vieze snoet, rochelen, pruttelen. Soms zo erg dat hij echt stinkt, dan weten we dat het een ontsteking is (waarschijnlijk omdat de rommel nergens uit kan en in die holtes een broeihaard voor bacterien ontstaat), dan moet hij daar iets voor krijgen.

Zoals ik het nu hoor zou ik me geen zorgen maken. Het is wel iets om in de gaten te houden, want het kan inderdaad net zo goed komen door kiezen die verkeerd groeien, daardoor kunnen ze traanogen krijgen, dat staat allemaal in verbinding met elkaar door de anatomie van het kopje. Hou het goed in de gaten en als je het niet vertrouwd, even langs de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze komende het week nog steeds heeft zou ik wel even naar de dierenarts gaan. Beginnende snot is soms goed te genezen met een antibioticakuurtje. Als het chronisch wordt komt ze er dus nooit meer van af en zit je met de gebakken peren. Het snot zit van binnen en hoef je dus niet altijd aan de buitenkant te zien. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .