Ga naar inhoud

Konijn op stage


Yazzika

Aanbevolen berichten

Hoihoi

 

Ik loop stage op een boerderij, en daar zit een superlief Frans hangoortje. Helemaal zwart, een vrouwtje en is ongeveer 6-7 jaar oud. 

Maar ze heeft grote kale plekken rond haar ogen. Ze heeft nergens zwellingen dus ik denk niet dat het myxomatose is. En er komt ook geen pus uit of iets dergelijks. 

 

Wat denken jullie hiervan?

 

Dankjewel 

Yazzika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helaas geen mogelijkheid. De boer is heel erg koppig. (Voor de koeien zou hij dat wel doen.) Hij zegt ook: dat konijn is toch al oud dus ga ik er niet mee naar de dierenarts... en ik ben het er ook niet mee eens. Maar ik ben maar een simpele stagiaire daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet stom bedoeld, maar dan vraag ik me eerlijk gezegd af wat je hier dan nog hoopt de horen. Alleen een (konijnkundige) dierenarts kan een juiste diagnose stellen en de juiste medicatie meegeven, dat kan ik niet vanaf hier en anderen forumleden ook niet.  6/7 jaar is echt nog niet zo oud. Dat konijn zou met goede zorg nog jaren oud kunnen worden.
Ik snap dat jij er niks aan kan doen als stagiaire, maar dat kunnen wij helaas ook niet. Alleen een dierenarts en het klinkt alsof dat beestje het nodig heeft. Hopelijk kan je de boer alsnog overhalen, want het zou natuurlijk zielig zijn voor het beestje als hij niet de hulp krijgt die hij verdient. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6/7 jaar is aardig op leeftijd voor een Franse hangoor hoor. Ik vind dat gewoon oud. Is natuurlijk geen reden om zo'n dier maar aan haar lot over te laten. Ik snap ook dat jij hier verder niet zo veel aan kan doen. Je zou kunnen proberen om de huid rond de ogen schoon te maken met afgekoelde kamille thee. Dat wil nog wel eens werken bij gevoelige ogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .