Ga naar inhoud

Niet meer eten


Doortje9

Aanbevolen berichten

Dag lieve mensen,

Ik zit met mijn handen in het haar. Mijn konijntje heb ik gisteren naar de dierenarts gebracht en heeft last van stille darmen. Vannacht geprobeert de dwangvoeren en geef medicatie. Nu is het oude baasje al 11 jaar en denk ik dat hij het zelf niet meer zo ziet zitten. Het is super sneu om te zien, maar zelfs een stukje banaan weet hem nu niet meer te verleiden.

Nu ga ik vanmiddag sowieso weer naar de dierenarts, maar door mijn tentamens (vandaag en morgen), zijn de opties wat gelimiteerder. Hebben jullie nog tips met dwangvoeren? Hij laat nu gewoon bijna alles uit zijn bek lopen. Hoe dun maken jullie het papje? Ik heb het nu vrij waterig gedaan, maar daardoor loopt het wel erg gemakkelijk uit zijn bekkie.

Thanks alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de darmen zijn stilgevallen weet ik niet. We hebben niets anders gedaan, maar wel meer katten in de tuin (dus misschien wat meer stress). Hij at gewoon slecht, geen gas of verstopping, geen haken op zijn kiezen. Medicatie is een pijnstiller (Carprofen) en druppels (Ciseral drops).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer t papje dikker te maken. En via de zijkant in t bekje te spuiten. Wat voor spuit heb je? Ik heb gewoon zo'n spuitje van medicijn geven gebruikt en met heet water onder de kraan waardoor t plastic zachter wordt met een breinaald het gat groter gemaakt. Je nijn moet echt wat binnen hebben. Als ze pijn hebben dan zitten ze altijd als een hoopje ellende ongeacht hun leeftijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een soort spuitje om de voeding achterin haar bekje te spuiten? ze heeft dan geen keus meer en zal het moeten eten.
(medicatie spuitje met grote opening om aan te sabbelen). 

Ik heb ook ooit eens iets gelezen over baby voeding uit n potje. Als je dan een met groenten koopt en dit probeerd? misschien lukt dat?
Uiteraard wel even kijken of er geen rare toevoegingen in zitten/suikers.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen,

 

Het gaat gelukkig een stuk beter. Spot eet alweer redelijk. Hij blijft alleen moeite hebben met zijn brokken (na 2 brokken gaat hij kokhalzen). Omdat hij binnenkort toch ingeent moet worden, zal ik dan meteen even wat navragen bij de dierenarts. Voor nu geven we hem veel liefde, andijvie en af en toe een stukje brood. En groentesmoothie vindt hij ook heerlijk!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .