Ga naar inhoud

Kale plek op de rug


Wendy04

Aanbevolen berichten

Dash (voedster) heeft een kale plek op haar rug zitten, het zit er denk ik nu bijna 2 weken. Aan het begin was het haar gewoon weg, de huid was verder normaal, er was alleen een klein rood puntje te zien. Ik denk dat het komt doordat Pepper er een pluk haar uit heeft getrokken (Dash is begonnen met puberen, nu mag Pepper soms op Dash rijden, eerst was het altijd alleen maar andersom). De huid is nu een beetje verkleurd, het is wat meer bruin geworden (hyperpigmentatie door de irritatie van het likken?). Pepper blijft er steeds aan likken, dus ik heb het idee dat de haren zo ook niet terug gaan groeien. Ze lijkt er verder geen last van te hebben, de huid is gewoon zacht, en er zit geen korstje op. Ik kan er ook gewoon aan zitten en als Pepper er aan gaat likken reageert ze er niet op, dus ik denk dat het niet pijnlijk is. Zouden ze tijdelijk uit elkaar moeten zodat het kan genezen of zal dat niet nodig zijn?

540.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zat daar ook al naar te kijken, maar ze heeft helemaal geen jeuk, ze krabt zichzelf niet en ze heeft ook geen schilfers, dus ik dacht daarom dat het dat niet zou zijn. Donderdag ga ik stage lopen bij de dierenarts, ik kijk het even aan tot dan en anders kan ik dr dan even meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn hoeft niet direct jeuk te hebben van mijten. Vaak hebben ze dat pas als het echt heel erg is. Likken kan ook een teken zijn dat ze jeuk heeft.

Zit ze samen met een soortgenootje? Het ziet er ook een beetje uit als een beet waarhij een flinke pluk haar uitgetrokken is. Normaalgezien blijven konijnen daar wel vanaf en groeit er gewoon nieuw haar onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dat wist ik niet :)  Ze likt er zelf niet aan (terwijl ze er wel bij kan), maar ze zit samen met Pepper en hij is degene die er aan likt :p  Ik denk ook dat Pepper er een pluk haar uit heeft getrokken bij het rijden, maar dan zou het raar zijn dat hij er aan gaat likken als er alleen een kaal plekje is (zonder dat er iets anders zou zijn bedoel ik)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .