Ga naar inhoud

Schichtig karakter of gedrag? Rex Konijn


Knuffiekonijn

Aanbevolen berichten

Hoop dat jullie kunnen helpen. Zijn nogal bedroefd! Ik heb een vraag over ons rex konijn Knuffie (voedster) van 7 maanden die maar schichtig en regelmatig sjaggerijnig blijft. Ze is -sinds we haar als klein konijntje hadden-binnen en we laten haar rondlopen in de woonkamer. We aaien haar- als we de kans krijgen en tillen haar niet op. Mijn kids van 7 & 8 zijn rustig met haar en er is geen harde muziek. 
Ik heb vaker konijnen gehad (die heel lief en tam werden) maar dit konijn is ondanks onze lieve bedoelingen niet echt een plezier om bij te zijn. Af en toe krijgen we zelfs een knauw van haar. 
Mijn man heeft er al helemaal genoeg van en wil haar in de tuin omdat ze al onze meubels kapot knaagt en weinig contact zoekt met ons. 
Is het haar karakter of kan ik nog iets aan haar gedrag doen door zelf anders te doen? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je haar koppelen aan een gecastreerde ram uit een opvang? Konijnen zijn veel gelukkiger als ze met z'n 2en (of meer) zijn :) Ik weet niet of dat het een verschil maakt in de aandacht naar jullie toe, maar als ze vrolijker is zal ze misschien minder snel bijten (en misschien ook wel iets minder snel aan de meubels knagen, maar volgens mij doen sommige/de meeste konijnen dat nu eenmaal graag :p). Verder zit ze nu nog in de puberteit (meestal van in de leeftijd van 5-8 maanden als ik me niet vergis), de hormonen kunnen dus ook nog een invloed hebben ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gewoon haar karakter is. Daar kun je weinig aan veranderen, al kun je wel de "scherpe randjes" eraf krijgen door haar te laten helpen.

Ik zou haar laten castreren, een leuke gecastreerde ram voor haar uitzoeken en in de lente lekker naar buiten laten verhuizen in een grote ren. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook konijnen van een fokker hebben allemaal een eigen karakter. Het is eigenlijk nooit echt te voorspellen hoe een konijntje gaat worden als het eenmaal volwassen is. Daarom raden we altijd aan om voor een konijn te gaan dat al volwassen is, zodat je precies weet wat voor konijn je in huis haalt ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Knuffiekonijn:

Misschien had ik beter naar een konijnenfokker kunnen gaan ivm karakter.

Dat kun je in alle gevallen beter niet doen. Ik spreek helaas uit ervaring :-) Ik hoop dat je nog even geduld wilt hebben met Knuffie, elk konijn is anders en ik ben er van overtuigd dat er ook een manier is om haar gelukkig te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad ook dat het gewoon het karakter van dit konijn is, maar het kan ook een reactie zijn op bijvoorbeeld eenzaamheid en verveling.

Is het geen optie om haar in de konijnenopvang een konijnenvriendje te laten kiezen en ze dan samen buiten te laten wonen? Dan kan ze in  huis niets meer slopen en je hebt kans dat ze met een konijnenmaatje ook een stuk liever wordt, of in ieder geval liefde kan vinden bij het konijnenmaatje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .