Ga naar inhoud

Agressief gedrag


Amyy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb mijn konijnen nu bijna een jaar, het zijn een mannetje en een vrouwtje uit het zelfde nest en ze zijn al sinds hun geboorte samen ( ze zijn nu 3 jaar)

 

Sinds een paar weken tonen ze best wel agressief gedrag, als ik ze eten wil geven vallen ze elkaar aan en vanmorgen toen ik het hok open deed zag ik dat er grote plukken vacht in het hok lagen. Ik probeerde het konijn na te kijken maar ze laat het niet toe.. Is iemand hier bekend mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook 's nachts ruimte nodig, permanent moeten ze eigenlijk minimaal 2 m2 hebben (op hetzelfde oppervlak, dus verdiepingen niet meegeteld). Het zou goed kunnen dat de problemen opgelost zijn als je bv een ren tegen het hok aan kan maken zodat ze daar s nachts ook in kunnen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop toch wel dat je ram gecastreerd is? Is de voedster dat ook? Soms kunnen voedsters het voorjaar in hun bol krijgen en kunnen ze wat agressiever gedrag vertonen. Zo tegen het voorjaar is dat normaal, als ze het echt vaker krijgt (als zij de schuldige is) kan het wel raadzaam zijn te kijken naar castratie van haar als dat nog niet gedaan is. Het kan ook aan de ruimte liggen zoals hierboven al geschreven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .