Ga naar inhoud

Nu hebben we dit weer...


Tipsy

Aanbevolen berichten

Mijn konijnenkoppel woont al 3,5 maanden zonder enig probleem samen. Dit ging heel snel goed. Mijn voedster leek dominant want mijn ram waste haar vooral ipv omgekeerd.

Nu is ze eindelijk aan de betere hand na de sterilisatie maandag. Ze zat in een ruimte apart omwille van het eten controleren maar grotendeels van de dag was de ram in de buurt en elke dag mocht hij eens bij haar.

Nu vandaag doet zij haar toer door het huis want ze voelt zich eindelijk goed genoeg en nu beginnen die hier precies te 'koppelen'. Elkaar achtervolgen (hij haar), hij berijdt haar, ze vlinderen, hij lekt haar, bijt haar. Zo vreemd. 3,5 maanden gaat alles goed.

Is dit normaal gedrag? Moet ik mij zorgen maken? Ik dacht dat de rangorde tussen hen al bepaald was. 

Ik hoop dat het er hier snel weer goed aan toe gaat hoor. Straks wordt dit plots een instabiel koppel.

Ik heb ze voorlopig terug uit elkaar gehaald want deze stress kan ze in haar genezingsproces niet gebruiken...

Of wat doe ik best?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen ervaring mee, met een net gecastreerde voedster terug bij haar ram plaatsen, maar ik zou me niet meteen zorgen maken. Misschien voelt hij aan dat ze nog niet 100% is en sommige konijnen maken hier misbruik van, om de macht te grijpen. Ik zou, denk ik, wachten tot ze (bijna) helemaal beter is en dan gewoon opnieuw koppelen op onbekend terrein. Meestal is het dan zelfs geen 'koppelen', omdat het dan gewoon meteen goed gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen, ze vechten niet en zij zoekt hem precies ook op. Dus ik vraag mij af of ze het allemaal wel zo erg vindt. Ze laat haar ook niet echt doen gezien het vlinderen.

Ze blijven ook niet de hele tijd bezig. Ze gaan al eens uit elkaar waar zij haar dan rustig aan het wassen is en hij wat ligt te snoezen.

Het feit dat hij haar kan berijden, ik heb de indruk dat ze dat niet erg vindt. Of kan ik hier fout in zijn en heeft ze heel veel angst op dat moment? Want na het berijden deed ze een bunnyflop en was ze haar rustig aan het wassen. Niet het toonbeeld van een angstig konijn? Hoe merk ik dat ze het wel of niet leuk vindt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik weet niet hoe een konijn dat niet bereden wil worden door een ander konijn dit laat zien. Ik ga daarin eigenlijk altijd af op mijn gevoel. Meestal voel je wel aan hoe het zit. Maar het feit dat ze een bunnyflop deed en zich waste, lijkt mijn inderdaad wel dat ze het allemaal niet zo erg vindt. Ik kan je niet anders zeggen dan: volg je gevoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou ze sowieso vannacht apart en zal ze morgen eens op neutrale ruimte zetten.

Ik geraak er niet aan uit of ze het leuk vindt of niet. Ze zoekt hem zelf op maar tegelijkertijd maakt ze ook geluiden als hij bij haar komt. Niet knorren. Iets anders.

Ze zijn ontzettend nieuwsgierig naar elkaar. Kunnen elkaar ook wel verdragen. 

Vreemd allemaal. 

Wat een stress allemaal met mijn konijntjes de afgelopen weken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch nog even wachten tot volgend weekend denk ik. Mijn voedster is nog maar van maandag geopereerd en het was een zware operatie met grote snede.

Ze begint ook eindelijk te eten.

Ik heb bang dat het wilde gedoe de wonde terug zal open doen gaan of dat ze van stress weer stopt met eten.

Dus ik probeer het volgend weekend opnieuw eerst op neutrale ruimte.

Het gekke is, bij de eerste koppeling ging alles zo vlot. Er is nooit gevlinderd en hij heeft amper op haar gezeten. Dezelfde dag zaten ze al samen in 'zijn' hok zonder ooit problemen gehad te hebben. Gek dat ze dit nu wel doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn plannen dan toch gewijzigd. Dit omdat ze toch toenadering tot hem bleef zoeken. 

Ik heb ze dus naar een neutrale ruimte gebracht. Een beetje gevlinderd later heb ik de indruk dat ze toch wint en liggen ze ondertussen lekker bij elkaar te snoezen! :D En ze liggen echt. Een konijn dat ligt is volgens mij een rustig konijn.

 

Af en toe wipt ze nog eens op hem (en hij waagt ook nog eens een poging) maar merendeel liggen ze op hun gemak. Ale, vooral Jasmijn. Flor kijkt nog bedenkelijk. Haha. Ah ja die dacht van haar zwakte gebruik te maken om de dominantie te krijgen maar hij moet inboeten hihihi

 

Ondertussen maakte zij een bunnyflop naast hem en is zij zich aan het wassen.

 

Dit gaat dus de goede kant op! Wat fijn!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .