Ga naar inhoud

Wanneer hok weer te gebruiken na snot?


Okki

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Mijn dochter heeft twee konijnen, waarvan één met chronische snot. Dochter is een paar maanden geleden op zichzelf gaan wonen en heeft de konijnen meegenomen. Ze heeft een nieuw hok voor ze gekocht. Het oude hok met ren staat hier nu wel erg leeg in de tuin, dus daar wil ik zelf graag een paar konijntjes in.

Wanneer is het veilig om dat hok weer te gebruiken, ivm het konijn met snot dat er in gezeten heeft? 

Het is een hok van hout, ik heb het al helemaal schoon gemaakt met een sopje, goed afgespoeld en later ontsmet met chloor en ook nog een keer met halamid. 

Zouden er al veilig konijntjes in kunnen of moeten we nog wachten? En hoe zit het met de tuin? Die is ingericht zodat konijnen er veilig kunnen rondrennen, maar gras en struiken ontsmetten met chloor is natuurlijk niet te doen.

We weten niet wat de oorzaak is van het snot, dat is wel onderzocht maar er kwam niks uit.

Weet iemand hoe dat zit? We willen natuurlijk geen zieke konijntjes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .