Ga naar inhoud

Hoeveelheid voer


Yiska♥Koekie&Kruimel

Aanbevolen berichten

Hahaha heel herkenbaar gedrag! Ze lijken soms enorm zielig. Mijn konijn wil altijd heeeeel graag knuffelen in de ochtend. En als ik dan bij hem kom zitten dan speert hij naar zijn voerbak. Echt een slimpie hihi. 

Van wat ik kan vinden is de dosering zoals je zegt: Dwerg- / kleine rassen 30 - 50 gram, middelgrote rassen 50 - 75 gram, grote rassen meer dan 75 gram per dag.

Zolang je deze aanhoudt zul je ze echt niet verhongeren! :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot zijn / worden jouw konijntjes? De richtlijn is ongeveer 20 gram per kg konijn per dag, dan wel uitgaan van het volwassen gewicht. Dus als jij een konijntje van 1 kg en een konijntje van 1,5 kg hebt, dan is 50 gram per dag voor hun samen prima. Naast beperkt brokjes horen ze ook onbeperkt hooi te krijgen. Op de brokjes vallen ze inderdaad meestal snel aan en die zijn ook binnen een paar minuten op. Dat is heel normaal hoor! De rest van de dag kunnen ze lekker hooi eten. Ook mag je verse groentes en gedroogde kruiden geven. Alles over voeding lees je in dit artikel: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/voeding-van-een-konijn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij gedragen zich ook als uitgehongerde monstertjes haha, vooral de dwergjes.. Wat ik doe is dat ik de brokken verdeel over de dag dus 's ochtends een deel en 's avonds een deel. En voor de rest onbeperkt hooi en af en toe wat groenten of klein stukje (oud) brood.. En nog zijn ze hongerig haha! Maar misschien als je de porties verdeeld dat het een beetje helpt voor je eigen gevoel. Ik vind het altijd wel fijn dat ze hongerig zijn, een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep hier het zelfde, s'ochtends komen ze allemaal op me afrennen als ik ze eten geef. Toch krijgen ze onbeperkt hooi en vaak nog wat groente erbij. Ik ga me idd wel zorgen maken als ze niet allemaal aan komen rennen als ik eten geef. Voor mijn gevoel krijgen ze bovengemiddeld maar ik heb ze nooit gewogen, gelukkig zijn ze niet dik. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de verpakking staat vaak een aangewezen hoeveelheid per konijn voor een dag, maar deze is toch vaak niet correct.

Zo zag ik onlangs een verpakking weer vermeld stond dat je het onbeperkt mocht geven.

 

Ik neem toch 20g per kg lichaamsgewicht aan, 3/4 krijgen ze in de ochtende en 1/4 in de avond.

Ze komen ook snel naar hun bakje gelopen als ze nieuwe biks krijgen maar dit is inderdaad bij iedereen, ookal voeder je bv in de ochtend en avond ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, hier ook precies hetzelfde! Geef ze altijd in de ochtend een beetje (op gevoel, om eerlijk te zijn).  En dan in de avond een beetje om te knabbelen. Hooi vul ik ook in de ochtend en avond aan, en als het op is in de middag ook. Meestal nemen die van mij vooral 's nachts hooi. En dan in de ochtend springen ze tegen het hok op als ok langs kom; wel gezellig hoor! Ik kan altijd wel aan de kaakjes zien hoeveel honger ze hebben. 

Ik zal ze binnenkort even gaan meten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .