Ga naar inhoud

Nu RHD2 laten inenten?


FemkeF

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb 3 konijntjes die nog niet ingeënt zijn tegen RHD2. Is het nu nog de moeite om ze in te enten vlak voor de winter of laat ik ze in maart gewoon inenten samen met RHD en myxomatose? Volgens men DA is het virus hier niet heel actief (ik woon in België)

Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn nijnen ook net laten inenten. Nu woon ik weliswaar niet vlakbij België maar mijn dierenarts gaf aan dat het verstandig was zo snel mogelijk te enten. In mijn regio (Noord Holland) is overigens waarschijnlijk een virusuitbraak, weet alleen niet welk virus het betreft

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Donate:

Ik heb mijn nijnen ook net laten inenten. Nu woon ik weliswaar niet vlakbij België maar mijn dierenarts gaf aan dat het verstandig was zo snel mogelijk te enten. In mijn regio (Noord Holland) is overigens waarschijnlijk een virusuitbraak, weet alleen niet welk virus het betreft

Vaccineren is natuurlijk super! Weet alleen niet of je toevallig bij dier medisch centrum ijmond (ijmuiden) komt. Want die blaten wel meer onzin over vhd-2 dus met hen ben ik een beetje voorzichtig qua uitspraken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Donate:

Hoi, nee ik kom altijd bij De Dierenarts (op de Kennemerlaan, vind ik persoonlijk een hele goede!). Maar volgens de opvang in IJmuiden heerst er waarschijnlijk bij hen een virus vandaar...

Oooh zo, kan ook alleen bij de opvang zijn dan. Kennemerlaan stond niet bekend als konijnkundig dus ben daar nooit geweest. Kan daar dus niks van zeggen verder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Evee:

In zeeland heerst op het moment myxomatose en VHS, zo ver van België zitten wij hier niet. Ik zou dus zeker enten als je de mogelijkheid hebt.

Tegen myxomatose en VHS zijn ze alle 3 ingeënt, alleen voor RHD2 nog niet, en inderdaad, myxomatose was hier deze zomer heel erg, bijna elk wild konijntje dat ik tegen kom heeft het :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei FemkeF:

Tegen myxomatose en VHS zijn ze alle 3 ingeënt, alleen voor RHD2 nog niet, en inderdaad, myxomatose was hier deze zomer heel erg, bijna elk wild konijntje dat ik tegen kom heeft het :(

Wat hier heerst is wel e vhs-2 / rhd-2 variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .