Ga naar inhoud

Wintervacht


Tipsy

Aanbevolen berichten

Hoe weet je zeker dat jouw konijn zijn wintervacht aangemaakt is en dik genoeg is?

Ik bedoel, het is nu eind september en nog steeds 25 graden overdag. Zeer typisch is hier toch dat het binnen 2 weken plots heel koud kan zijn...

Maar hoe weet je dan zeker dat de vacht van je konijn dik genoeg is? Met die 25 graden weet de 'natuur' toch niet dat de winter er stilaan aankomt. Of ben ik daar helemaal fout in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in het begin vooral de temperatuur 's nachts die het aanmaken van de wintervacht in werking zet. Zelf loop ik 's nachts ook niet meer zonder trui of vestje buiten. Dat is het moment dat een konijn dus ook al bezig is met de aanmaak van de wintervacht. Het is ook niet zo dat ze opeens *poef* van zomerjas naar winterjas gaan en andersom, het is een proces wat een maand of 3 duurt. Nu zullen konijnen dus een "najaarsjasje" aan hebben, wat zich de komende weken verder zal ontwikkelen tot een "winterjasje".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .