Ga naar inhoud

Gedrag konijn na castratie. Dringend.


Tipsy

Aanbevolen berichten

Deze morgen is mijn rammelaar gecastreerd onder plaatselijke verdoving (dus geen narcose).

 

Ondertussen zijn we 9u later en het enigste dat hij opheeft is een halve druif en wat water. Hij heeft wel al geplast 1 keer en 2 keer gekeuteld.

 

Ook ligt hij er maar zielig bij. En hij trilt soms en knarsetand. Soms loopt hij eens rond en hij likt wel nog aan mijn hand als ik mij bij hem zet.

 

Maar ik ben dus zeer ongerust. Heb de dierenarts al gebeld. Ze denkt dat het van stress komt en niet van pijn omdat hij een pijnstiller heeft gekregen die 24u werkt. Als de situatie morgenvroeg nog zo is moet ik langsgaan.

 

Maar ik maak me zo ongerust en voel mij machteloos. Als hij pijn heeft is er een verschil tussen een beetje pijn en veel pijn he maar de lieve schat kan het niet zeggen he. :(

 

Iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een beetje watermeloen gegeten en opnieuw gekeuteld. Dat is toch al iets!

 

Watermeloen omwille van het vocht en omdat hij dat doodgraag eet. Ik geef hem dat dus zeker niet te vaak. ;) Aan de rest, peterseliie, witloof en een druif wilt hij nog niet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heeft hij een blaadje witloof en een stukje appel op. Ook een heel klein beetje peterselie en terwijl ik dit schrijf eet hij hooi. Oef! Ook was die al iets actiever en liet hij zich gewillig aaien. Met zijn oogjes toe van genot op sommige momenten. En vlak nadien heeft hij een bunnyflop gemaakt. Moest hij echt pijn hebben zou hij dat niet toelaten denk ik?

Ik wacht nu nog even af. Had al online gezocht naar dierenartsen van wacht maar hier is dat blijkbaar enkel voor feestdagen en weekends.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je pijnstillers mee naar huis gekregen? Het klinkt voor mij een beetje alsof hij pijn heeft namelijk. Een konijn heeft een snel metabolisme, dus pijnstillers die de dierenarts daar heeft gegeven raken al na een uur of 12-15 uitgewerkt, ook al zou het bij een hond of kat misschien wel 24 uur werken. Meestal krijg je nog een flesje mee naar huis voor de eerste paar dagen. Pijn kan een belangrijke reden zijn dat ze minder eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .