Ga naar inhoud

Hardnekkige vachtmijt?


Timmy en Nika

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug heb ik een topic geopend omdat ik vachtmijt bij mijn konijn Timmy dacht te herkennen. Nika had geen verschijnselen. Ik ben toen naar de dierenarts geweest en daar hebben ze Timmy inderdaad gediagnosticeerd met vachtmijt. Ik kreeg voor beide konijnen twee pipetjes Stronghold mee. 

Ik heb mijn konijnen precies zoals aangegeven door de dierenarts behandeld en ik heb ook twee keer hun hok en buitenverblijf zo goed mogelijk ontsmet met zeep en daarna met dettol, heb wel twee uur staan schrobben. Helaas hebben ze een houten hok en grenst hun buitenverblijf aan een heg, dus helemaal 100% ontsmetten is bijna onmogelijk. 

Nu is hun tweede behandeling ongeveer 1,5 maand geleden (8 juli). Eerst leek de vacht van Timmy een stuk egaler te worden en had hij minder haaruitval, maar de kenmerkende vlekken/het haaruitval is inmiddels weer als vanouds. Het lijkt dus alsof de mijt weer terug is.. Nika heeft wederom geen kale plekken of iets dergelijks, ze verhaart wel best veel maar ik weet niet precies hoeveel normaal is. 

Wat denken jullie?  Teruggaan naar de dierenarts? Weer een consult plus vier pipetjes Stronghold telt namelijk wel erg aan.. Maar als het nodig is, dan is het natuurlijk niet anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn er wel 3 pipetjes nodig voor het konijn dat last heeft!

Enige wat je kan doen is terug naar de dierenarts en een afstrijkje van de huid laten nemen om andere problemen uit te sluiten, dan wel te bevestigen dat het mijt is. Daarna opnieuw behandelen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .