Ga naar inhoud

Hoeveelheid Surpeme weight management voer


Charita

Aanbevolen berichten

De dierenarts heeft Leyla zoals in het andere topic te lezen valt, op Supreme weight management formula gezet. 

Nou staat er op de doos voor een volwassen konijn 70gr per dag. Maar van Beaphar care + kregen ze samen 30gr per dag. 

Nou snap ik dat dit voer met heel weinig calorieen is, maar 70gr per konijn lijkt me wel heel veel, daar gaat ze denk ik niet van afvallen. 

Heeft iemand ervaring met dit voer en de hoeveelheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met de hoeveelheden (de meeste konijnen die ik voer uit de Vet Care lijn heb voorgezet aten het niet, da's helemaal een goed dieet :P ) maar ga er maar vanuit dat eigenlijk alle richtlijnen die op verpakkingen van konijnenvoer staan te veel zijn. Ik zou gewoon met die 30 gram beginnen, valt ze te snel of te veel af kun je het altijd nog ophogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kregen al meer dan de helft minder en dat werkte niet, ik was inmiddels ook al van de 30 gram dus 15 per konijn afgestapt  en ook dat werkte niet. Groente geminderd naar een halve witlof en 4 blaadjes andijvie, deed ook nauwelijks iets. 

Ze was 50 gram afgevallen na alle probeersels. Dus vandaar deze keuze van de dierenarts, om te proberen. 

Ik ben er heus wel mee bezig hoor en klooi niet zomaar wat aan. 

Ik zal met 30 gram beginnen dan voor zn tweetjes en dan zie ik wel even verder. Lukt het wel dan is het mooi, lukt het niet dan moeten ze maar op nog maar 10 brokjes biks ofzo met zn tweetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nouja Mylo is op zich niet te zwaar hoor maar mag gewoon mee eten. Mag wel ietsje vanaf, maar is niet echt te dik. 

Leyla is ook gewoon ontzettend lui, die doet praktisch niks vandaar ook mijn andere topic. En dan is het met voer ook heel lastig al geef je nog zo weinig. 

Ze begint gelukkig de laatste dagen minder te liggen en meer te bewegen, vandaar dat Pedro er voor gekozen heeft om voer met weinig calorieen te nemen, om te zien of dat wel helpt bij haar. We proberen gewoon dingen uit om het voor haar ook beter te maken. 

Ik wil het beste voor haar en gezien ze ook heel slecht hooi eet is dit voer voor haar ook helemaal niet zo slecht. Het ziet er eigenlijk precies hetzelfde uit als Fibafirst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn laten afvallen is gewoon ontzettend moeilijk, zeker als ze al aan de luie kant is. Groenten zou ik eerder meer gaan geven ipv mee te minderen, dat zijn geen dikmakers (op wortel + fruit na). Als ze goed groenten eet dan kun je biks zelfs helemaal weglaten.

Vindt ze voerspelletjes misschien leuk? Groenten in een eierdoos geven bv? Of brokjes verspreiden door het hele huis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de dierenarts moet ik groente helemaal weg laten en alleen dat voer + heel veel hooi geven. 

Dat vond ik zelf niet zo een heel strak plan dus heb de hoeveelheid groente geminderd. 

Kreeg vanmorgen wel een verrassing. De pluk hooi was ineens zo goed als op. En dat terwijl ik nog niet eens volledig op dit voer ben overgeschakeld. 

Voerspelletjes doet ze niks mee, heb ook verschillende van die dingen gekocht waar je voer in kunt verstoppen maar ze heeft zoiets van: doe het lekker zelf. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .