Ga naar inhoud

Ongerust


MImmm

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn konijntje Mini is vorige week gesteriliseerd, alles verloopt heel goed. 

Maar deze ochtend wreef ik op haar pels en voelde iets raar. Het plekje op de foto hieronder is toch 1,5 cm op 1.5 cm (ruw geschat) en situeert zich op haar rug. Heeft dit te maken met de sterilisatie? Het voelt wat aan als een korst.

Mini liep tot voor de sterilisatie steeds buiten.

 

 

 

IMG_20160502_113835_HDR (2).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn bezeerd zich niet zomaar aan de rug hoor, alleen niet alle dierenartsen zullen dit erkennen als een reactie op een injectie. Het is het vaak wel, maar ook niks om zorgen over te maken, trekt wel weer weg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen dat de wonde ondertussen al een serieuze korst geworden is. Ik heb ook enkel honing op de korst gedaan. En zij leek dit niet erg te vinden. Ze gaf nooit een krimp..

Ik hoop nu maar dat ze geen pijn heeft gehad :(. Het was enkel op aanraden van de dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze toevallig ook onlangs ingeënt? 

Meestal droogt de korst vanzelf en valt die uiteindelijk vanzelf weg, kan wel een tijd duren.
Het heeft wel echt even de tijd nodig, maar in principe smeer ik er nooit wat op.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook namelijk een typische plek voor een reactie op de inenting en dat kan met 1,5 maand terug gevaccineerd wel kloppen. Vaak zie ik het pas drie tot vier weken na de vaccinatie en voor het weg is zijn we nog een heel stuk verder. Ik zie althans vaker reactie op de inenting dan op injectie van narcose/antibiotica etc. 

Verder niet direct iets om zorgen over te maken hoor, trekt wel weer weg, maar je moet het wel altijd een beetje in de gaten houden dat er geen abces onder komt, dat gebeurd gelukkig zelden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

19 uur geleden zei Aniek:

Het is ook namelijk een typische plek voor een reactie op de inenting en dat kan met 1,5 maand terug gevaccineerd wel kloppen. Vaak zie ik het pas drie tot vier weken na de vaccinatie en voor het weg is zijn we nog een heel stuk verder. Ik zie althans vaker reactie op de inenting dan op injectie van narcose/antibiotica etc. 

Verder niet direct iets om zorgen over te maken hoor, trekt wel weer weg, maar je moet het wel altijd een beetje in de gaten houden dat er geen abces onder komt, dat gebeurd gelukkig zelden. 

Bedankt! Het is mooi aan het genezen; de korst zal er bijna afvallen. Dus ik zorgenvrij :D. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .