Ga naar inhoud

Hoeveel?


jeker

Aanbevolen berichten

hoi,

ik heb 2 jonge voedsters, van beide ongeveer 10 weekjes oud. ze krijgen af en toe groenvoer en onbeperkt hooi. Ik heb ze nog maar een paar daagjes en geef ze elke dag 2 keer een eierdopje droogvoer ('s ochtends en 's avonds). Weet iemand of dit een goede hoeveelheid is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er een beetje vanaf wat ze gaan wegen als ze volwassen zijn. Zijn het ras konijnen? Dan is het gewicht namelijk redelijk goed in te schatten. Als het geen raskonijnen zijn zou ik uitgaan van een volwassen gewicht van 2 kg. De aanbevolen hoeveelheid ligt een beetje aan het soort brok dat je voert, maar meestal ligt dat rond de 15-25 gram per kg lichaamsgewicht/streefgewicht per dag. Bij jonge konijntjes die nog in de groei zijn kun je beter rond de bovengrens gaan zitten dan rond de ondergrens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees overal dat kleine konijntjes best veel voer mogen hebben (sommigen zeggen onbeperkt, maar dat lijkt me een beetje te veel) en wanneer ze een paar maand zijn ze ongeveer 25 gram per kilo lichaamsgewicht mogen. Dus als het konijn dan 2 kilo weegt mag het 50 gram voer. Ik weet niet of dit goed is, maar dit gebruik ik wel bij mijn eigen konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn twee dwergjes wogen bij de 10 weken ongeveer 600 gr. Van mij kregen ze elke ochtend en avond 20 gr brokken in totaal, dus 40 gr per dag. Omdat ze jong zijn mogen ze in pricipe 'onbeperkt' brokken maar dit vond ik iets to much. Ik merkte bij hun dat Luna vooral s ochtends de brokken nam en Raf voornamelijk in de avond, prima! Inmiddels krijgen ze nog steeds elke ochtend en avond eten en elke x is het aanvallen geblazen, hihi! Ik vind het het mooiste moment van de dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .