Ga naar inhoud

Bronchitis en geen eetlust


ewy79

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Kaatje was vanmorgen niet goed. Ze ademde zwaar en wou niet eten terwijl ze dat normaal gezien wel heel goed doet (gisteravond ook nog). Aangezien ik moet werken heb ik in allerijl naar mijn papa gebeld zodat hij de DA kon ontvangen. Kaatje is ook uit zichzelf in ons grote houten tuinhok gaan zitten, beschut uit de wind en kou. Dus de DA is geweest en die zei dat ze bronchitis heeft. Hij heeft haar antibiotica voorgeschreven en ik moet 5 dagen nog iets geven om te ontsmetten en haar neusje open te krijgen. Maar ik zit in met het eten, moet ik niet dwang voederen?? Ben zo ongerust... De DA zei wel dat het binnen 3 dagen moet beter zijn... Wat denken jullie? :-/ Bedankt voor jullie reacties! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog steeds niet wil eten zou ik zeker gaan dwangvoeren. 
Hou ook goed in de gaten dat ze niet te veel afkoelt buiten en haal haar anders even naar binnen.
Ik heb lang geleden een konijntje met bronchitis gehad, maar dat heeft toen best even geduurd voordat hij weer helemaal de oude was. Maar zag toen wel al snel dat er verbetering kwam.

Sterkte met haar

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Dolliewollie:

heb je al ander eten gegeven wat ze normaal erg graag eet, groente of fruit bijvoorbeeld? Wellicht kan je het zo weer op gang helpen. Antibiotica moet snel helpen dan zal ze ook weer gaan eten als het goed is. Anders idd dwangvoeren want de boel moet niet stil komen te liggen.

Hallo,

Ja ik heb al geprobeerd om haar favoriete groente of fruit te geven maar ze wil het gewoonweg niet. Haar neusje zit ook potdicht :-( Ik had al wat brokjes geweekt en zo met het spuitje gegeven en ik hoorde haar darmpjes wel al borrelen, dat is wel al iets. Maar ze had zo'n koude oortjes... Ze ligt in het stro dichtbij een snugglesafe. Ik hoop echt dat er vanavond beterschap is. Pfff, een mens kan daar toch ongerust over zijn hé...

Kan ik eigenlijk iets doen aan het potdichte neusje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... Had het vanmorgen wel al een beetje verwacht... Nu het dochtertje inlichten... Zal niet makkelijk zijn...

Nog een vraagje: hoe moet het nu met ons ander nijntje? Rouwen konijntjes eigenlijk? Ik ga hem niet alleen laten zitten maar ik wil er ook niet direct een nieuw bijplaatsen... Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg dat ze het niet gered heeft :(

Een konijn kan wel in de rouw gaan, dus ik zou goed opletten dat hij levendig blijft en blijft eten. 

Misschien voor de zekerheid ook wel beter om te kunnen zien of hij niet besmet is met iets ofzo. Zegt mijn gevoel :)

Als hij last van het alleen zijn, kan je de vriendin misschien toch beter wat eerder laten komen. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .