Ga naar inhoud

science selective


nam_mkha

Aanbevolen berichten

Even een praktisch vraagje. Mijn konijnen krijgen twee keer 42g per dag. Ze zijn iets te dik dus ik ben druk aan het minderen (en gestopt met hun avondrozijntje hihi) en het afvallen gaat al goed, ik weet nu alleen niet precies wat ik als doel moet aanhouden vanwege tegenstrijdige adviezen. Hier op het forum heb ik dacht ik gelezen dat ze van SS 40g per konijn per dag mogen hebben, maar mijn dierenarts houdt het op "rond de 20g". Kan iemand hier wat duidelijkheid over geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeren is geen hogere wiskunde. Worden ze te dik, dan geef je te veel. Zijn ze wat aan de dunne kant, dan geef je wat meer. Al die richtlijnen op de gram nauwkeurig.... ik vind het eigenlijk maar onzin. Kijk gewoon naar je konijnen en hoe het met ze gaat. De aanbevolen hoeveelheid is slechts een richtlijn, geen wet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef Loki minder dan de richtlijnen en toch vind ik hem wat te dik worden..dus ik denk dat je die richtlijnen zoals Christa al zegt niet heel nauw moet nemen. Ik weet dat onze dierenarts over de katten zeiden dat de producenten van kattenvoer expres een ruime hoeveelheid voer per kg op hun pak zetten. Die richtlijnen zijn dus vaak aan de ruime kant. Misschien dat het ook voor konijnen geldt, dat die 20/25 gram per kg (dat was het toch?) ruim gerekend is en voor de meeste konijnen te veel is. In ieder geval.. ik zou beginnen met minderen in de brokken, hoeft niet heel drastisch meteen want dat lijkt me ook nogal een overgang maar gewoon iets minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .