Ga naar inhoud

Binnenkonijn gaat naar buiten


Joyc

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal 

Elke avonds glipt mijn konijn wel eens naar buiten. Nu laat ik dit toe omdat wij een groot afgesloten terras hebben. 

Maar nu het winter is vraag ik mij af of dit schadelijk kan zijn voor haar gezondheid? Binnen is het niet super warm maar omdat het nu zo koud is, kan dit kwaad?

Het is meestal maar iets van 5min dat ze buiten zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een binnenkonijn heeft geen volledige wintervacht ontwikkeld. Vaak hebben zij zelfs hun zomervachtje nog aan. Als je ze buiten laat is dat net als zelf in een t-shirtje of hemdje en korte broek buiten gaan staan met dit weer.... te koud! Het is inderdaad dus niet aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎11‎-‎2‎-‎2016‎ ‎22‎:‎29‎:‎47 zei Joyc:

Ze vind het heel fijn om effe buiten te zijn dan springt ze in de lucht en snuffelt rond. Kan ze het benauwd krijgen met terug naar binnen te gaan ? Is dit minder erg in de zomer ? Mag ze nu niet meer naar buiten deze periode ? 

Benauwd hoeft ze het niet te krijgen, maar in een ander topic schrijf je dat ze snurkt. MISSCHIEN dat dat met mekaar samenhangt. Nu geregeld van binnen naar buiten heeft een flinke aanslag op de weerstand van een binnenkonijn. Door verminderde weerstand kan Pasteurella snel de kop komen opsteken.

In de zomer is de buitentemperatuur meestal bijna gelijk aan de binnentemperatuur, waardoor het dan geen kwaad kan om je konijn dan volop buiten te laten snuffelen.

Nu, in de periode, zou ik haar inderdaad niet meer naar buiten laten gaan. Heb je binnen geen mogelijkheid waar even lekker kan spelen & de pootjes kan strekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyce snurkt helemaal niet. Ik heb dat niet geschreven haha. Ze kan wel 24/7 binnen vrij rondlopen. Ik let er nu wel op dat ze niet naar buiten glipt.. Maar ze was zo gelukkig als ze buiten was. Ik zie haar ook vaak op onze glazen salontafel liggen omdat die koud aanvoelt. Het is rond de 17/18graden binnen weet gij of dit te warm is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pasteurella is een infectieziekte. Meestal zie je dat konijnen "snot" hebben. Meestal noemen we het ook "het snot" of "chronisch snot". Konijnen hebben natte pootjes van het eindeloos poetsen van de neus om het snot weg te poetsen. Onbehandeld kan het overgaan naar middenoorontstekingen, hersenvliesontsteking, longontsteking en nog een aantal andere ontstekingen. Verder kunnen konijnen piepen bij het ademhalen en vele andere symptomen krijgen zoals zere hakjes en gebitsproblemen, allemaal veroorzaakt door de pasteurella.

Pasteurella is iets wat konijnen mee kunnen dragen zonder er last van te krijgen, maar als de weerstand zakt kan het dan toch opeens wel naar voren komen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎15‎-‎2‎-‎2016‎ ‎19‎:‎52‎:‎49 zei Joyc:

Joyce snurkt helemaal niet. Ik heb dat niet geschreven haha. Ze kan wel 24/7 binnen vrij rondlopen. Ik let er nu wel op dat ze niet naar buiten glipt.. Maar ze was zo gelukkig als ze buiten was. Ik zie haar ook vaak op onze glazen salontafel liggen omdat die koud aanvoelt. Het is rond de 17/18graden binnen weet gij of dit te warm is?

Foutje van mij! Ik zie dat dit bericht door "Jaap & Linda" is geplaatst. Sorry :-)

17/18 graden is helemaal prima voor konijn :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .