Ga naar inhoud

Konijnen keutelen heel de ren vol


suuske1981

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen. Een vrouwtjeskonijn en een mannetjeskonijn (geholpen).
Het gaat heel goed samen.    Mijn mannetje deed zijn behoefte altijd netjes op de toiletbakken.
Nu hebben we hem, maar ook het vrouwtje, erop betrapt dat ze plassen en poepen in de ren.  Het is elke dag een karwei om het schoon te maken.

Laatst moest ik echter wel lachen. Ik stond naar ze te kijken en net of ze het er om deden, plasten ze beiden in de ren (net na elkaar).

Wat kan ik nu het beste doen om ervoor te zorgen dat ze weer in de bak hun behoefte doen?
De deur van de kooi staat altijd open zodat ze in de ruime ren kunnen.

Mijn dank is groot want ik weet niet meer wat ik kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt ook de hele ren als toilet gebruikt. Heb het nog een tijdje geprobeerd om de keutels steeds in het toiletje te doen en waar geplast was dit weg te halen en gelijk schoon te maken, maar het maakt weinig verschil. Je kan natuurlijk altijd proberen of het bij jou wel werkt. 
Als ik thuis ben staat de ren open en vind ik nog geen keutel in huis. Dat wordt keurig in de ren neer gelegd. Dus wel zindelijk, maar niet op de manier die wij zouden willen. Ik heb nu zeil in de ren en er ligt een handdoek om op te slapen, maar blijkbaar is nat zeil niet lekker want plassen gaat nu ineens op de handdoek. Dus hoef ik alleen maar 1 keer per dag de handdoek te verschonen en even een veger en blik door de ren te halen. Weet niet wat je in de ren hebt liggen, maar misschien kun je hierin wat aanpassen om het schoonmaken voor jezelf wat makkelijker te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat gelukkig 95% wel op de bak maar vind ook nog wel eens een plasje in een hoekje. Eerst had ik een zachte doek in een bak neergelegd, ik dacht lekker als slaapplek maar daar plasten ze dan juist in dus weer weg gehaald. 

Ik weet niet of het bij jou overal in de ren is of in bepaalde hoeken anders zou je daar ook nog een extra bak neer kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Hallo,

Ik heb in het begin telkens de keutels in de plasbak (afwasteil) gedaan en de 1e weken die afwasteil wel schoongemaakt maar niet hun geur er uit. Nu zijn het bij mij alleen de keutels die nog door de ren worden verspreid... misschien heb ik geluk...maar wie weet helpt het toch om even te investeren...? Ik maak mijn zeil trouwens ook altijd met azijn schoon.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .